5 intrebari si 5 raspunsuri de la Gunn-Rita, de 9 ori Campioana mondiala

Gunn-Rita Dahle Flesjå a avut un sezon competitional 2013 excelent si care inca nu s-a incheiat. Desi ciclista echipei Multivan Merida este foarte cunoscuta inca mai sunt intrebari la care fanii doresc niste raspunsuri.

Fiind una din putinele femei care concureaza la nivel international de top, tu participi si la concursuri de cross country si la maraton. Oare aceasta combinatie a fost un avantaj pentru tine la Kirchberg? Din punct de vedere al traseului rapid, nivelului tehnic etc.

Gunn-Rita – Da si nu. Viteza maxima in XC este mai mare, mai ales la start. Dezavantajul care vine de la XC este faptul ca noi nu avem timp sa concuram la un maraton in timpul sezonului, iar traseul de la Kirchberg are o multime de catarari lungi si abrupte care sunt dificil de atacat daca nu esti obisnuit. Ultima parte de coborare de anul acesta de la Mondiale a fost insa preferata mea. Lunga, tehnica si putea fi parcursa in viteza mare.

130629_aut_kirchberg_wch_mx_dahleflesja_climb_side_close_by_kuestenbrueck_20130701_1447628055.jpg

Faptul ca ai castigat Campionatul Mondial de maraton la scurt timp dupa ce ai implinit 40 de ani este posibil sa-i fi surprins pe unii. Sau mai degraba ai profitat de lucrul asta daca ne gandim la experienta, anduranta etc.?

Gunn-Rita – Din multe puncte de vedere traseul din Kirchberg a fost unul dintre cele mai dificile pe care le-am parcurs vreodata intrucat era nevoie de putere si un motor mare alaturi de o minte bine pregatita. Sa pedalezi la deal constant mai mult de 60 de minute si sa duci picioarele la limita, totul se rezuma de fapt la cum faci fata din punct de vedere mental. Impreuna cu Kenneth, sotul si antrenorul meu, am lucrat mult pe aspectul asta in ultimele doua saptamani de antrenament. Concentrarea pe respiratie, manuirea corecta a bicicletei, ritmul de pedalare, strangerea corecta in mana a ghidonului si folosirea unei cantitati cat mai mici de energie in restul corpului in afara de picioare. Eram constienta si de faptul ca ma voi lovi de „perete” de mai multe ori in timpul concursului si eram pregatita ca aceste momente sa fie dureroase. Insa trebuia sa continui indiferent de situatie. Varsta nu are limite. Totul tine de munca, prioritati si pasiune. Tine de cat de mult vrei sa devi iar campion.

Faptul ca in concurs ai folosit bicicleta ta Merida Big.Nine ti-a permis sa te bazezi pe avantajele unei biciclete 29er. De fapt, ar fi existat o alta bicicleta mai potrivita pentru acest traseu?

Gunn-Rita – Folosesc cea mai buna biciclete din cate exista, iar Big.Nine imi ofera confort si la deal si la vale, aderenta buna, un mare avantaj pe portiunile tehnice si caracteristici foarte bune la inaintare. Cu setupul pe care il am la biciclete si echipamentul pe care il foloseste echipa Multivan Merida am totala incredere in bicicleta mea indiferent de conditiile in care concurez.

130629_aut_kirchberg_wch_mx_dahleflesja_wide_aspahlt_by_kuestenbrueck_20130701_1702723146.jpg

Inainte de a intra pe ultima sectiune de downhill ai avut pana si timp sa schimbi roata fata cu una care se potrivea mai bine pentru acea zona. Fiind atat de aproape de castigarea unui nou titlu cum de ai putut sa fi atat de calma si sa fi sigura ca totul va fi bine in timpul acelei pauze?

Gunn-Rita – Tot ce facem intr-o cursa mare si importanta, cum sunt Campionatele Mondiale, este planificat pana in cele mai mici detalii. Decizia de a schimba roata pe ultima portiune de downhill a fost luata cu multe zile inainte. Daca ar fi plouat tare planul era sa schimbam ambele roti. De asemenea stiam deja inainte de start ca nimeni nu ma poate invinge pe ultima parte asa ca eram destul de calma cand Marco schimba roata. Ce ma preocupa mai mult insa era daca pot sta in picioare secundele cat a durat schimbarea.

Ce urmeaza acum? Unde te putem vedea in concurs purtand tricoul de campioana?

Gunn-Rita – Ne putem vedea la antrenamentele din Livigno! Voi purta tricoul in fiecare zi pe bicicleta si lucrul asta se va intampla timp de un an J Participarea la maratoane este extrema asa ca nu este o combinatie usoara atunci cand scopul principal sunt cursele de cross country. De acum inainte ne concentram pe Campionatele Mondiale din Africa de Sud de la finele lunii august si pe finala din Hafjell doua saptamani mai tarziu. Acestea sunt principalele tinte iar asta inseamna ca nu va fi timp de maratoane. Dar in prima saptamana din octombrie voi concura la un mare maraton in Polonia si poate voi mai participa la unul sau doua la finalul sezonului.