Cadrele de cursieră, mtb şi ciclocros de la Ritchey

Ritchey este sinonim cu calitatea în ciclism. Şi nu doar calitate ci şi originalitate, tradiţie şi pasiune. Tom Ritchey este unul din cei originali, unul dintre cei care au inventat ciclismul off-road, unul din adevăraţii pasionaţi ai acestui sport. Povestea începe de prin 1970 când, fiind încă adolescent, Tom îşi construia singur cadrele de bicicleta fiind nemulţumit de calitatea şi performanţele existente pe piaţă la vremea respectivă. Timp de 45 de ani, până în zilele noastre inclusiv, Tom Ritchey continuă să-şi îmbunătăţească modelele şi tehnica de sudură a oţelului. Da, cadrele sale pentru cursiere, mtb-uri, biciclete fatbike cât şi ciclocros sunt fabricate din „umilul” oţel care astăzi parcă nu-şi mai are locul în această lume dominată de zeci de tipuri de aliaje din aluminiu şi carbon din era spaţială. Foarte plăcut surprinşi veţi fi însă când veţi încerca una din bicicletele din oţel construite de Tom. Pe lângă performanţa comparabilă cu orice “high-tech” din ziua de azi vei simţi şi un confort pe care nu-l vei găsi pe cadrele normale din aluminiu sau carbon.

Însă, deşi Ritchey produce aproape toate componentele necesare echipării unei biciclete, el nu oferă decât cadrul în sine, restul de piese revenind în sarcina ciclistului. Aşadar de la Ritchey vei obţine doar cadrul rămânând ca tu să faci restul alegerilor care privesc transmisia,frânele şi cockpit-ul.

Ritchey Road Logic este cadrul din oţel pentru bicicletele de şosea. Road Logic foloseşte în componenţă multe inovaţii şi tehnologii din arsenalul acumulat de Tom în domeniul realizării cadrelor de oţel. Cadrul modern–clasic a fost realizat dintr-un nou set de tuburi tratate la cald şi triplu trase tip Ritchey Logic. Pe cadru se pot instala anvelope de până la 700×28, iar geometria clasică Ritchey transformă Road Logic într–o bicicletă potrivita pentru competiţii de lungă durată, dar şi pentru ture epice alături de prieteni. Acesta este suficient de rigid şi pentru a încheia ziua cu un sprint puternic. În cutie vei primi cadrul din oţel, furca din cel mai bun carbon Ritchey şi setul de cuvete WCS, de asemenea cele mai bune din colecţia Ritchey.

road logic.jpg

Ritchey Swiss Cross™ şi Swiss Cross™ Disc sunt dedicate ciclocros-ului, un sport mai ciudat pentru necunoscători întrucât implică şi căratul bicicletei în spate pe distanţe scurte. Mulţi campioni MTB sponsorizaţi de Ritchey au avut rezultate excelente şi la ciclocros. Deşi specialitatea lor era MTB, aceştia doreau să folosească biciclete Ritchey şi la competiţiile ciclocros, de aici rezultând un alt model Ritchey de referinţă: acest Swiss Cross. Astăzi Swiss Cross a revenit şi este mai performant ca niciodată. Tubul frontal integrat este realizat prin forjare şi CNC asta însemnând o greutate mai mică. Setul de tuburi utilizat este triplu tras (triple butted) şi tratat la cald, după specificaţiile stricte ale lui Tom, devenind uşoare în mod clasic şi rezistente chiar şi la cele mai dure utilizări. Geometria a fost regândită să corespundă cerinţelor moderne de ciclocros: pregătită pentru competiţii şi în acelaşi timp perfectă ca bicicletă de iarnă pentru şosea.

swiss.jpg

Varianta pentru frână pe disc oferă în plus prinderile necesare etrierelor frânelor hidraulice.

swiss disc.jpg

Bicicletele de munte au fost dintotdeauna pasiunea lui Tom Ritchey şi bineînțeles că din oferta sa nu puteau lipsi cadrele dedicate bicicletelor off road. Recent introduse pe piaţă sunt bicicletele pe care se folosesc roţile de 27,5 inch. Deşi o noutate pentru noi astăzi, roţile cu această dimensiune nu sunt deloc o curiozitate ele având o istorie care îşi are rădăcinile alături de Tom Ritchey când în 1977 el manufacturează primul său cadru pentru roţile de 27,5 inch (650B).

Ritchey P-650B este soluţia lui Tom pentru această dimensiune de roată. P650B reprezintă echilibrul ideal dintre agilitatea roţii clasice de 26 inch şi inerţia utilă şi abilitatea de a trece fără efort peste obstacole a roţii 29er. Ca la toate cadrele marca Ritchey, geometria şi alegerea setului de tuburi sunt rezultatul priceperii lui Tom. Toate aceste soluţii contribuie la echilibrul legendar dintre rezistenţă în timp, manevrabilitate şi greutatea redusă. Noutate pentru 2015 este tubul frontal conic de 1,5” realizat prin forjare și prelucrare CNC. Greutatea cadrului este de doar 2.028 g pentru mărimea de 17”.

p650b.jpg

Ritchey P-29er este legenda Ritchey. Acest cadru gândit special pentru roţile de 29 inch este rezultatul experienţei de peste 38 de ani în domeniul competiţiilor. La fel ca fiecare produs Ritchey, şi această bicicletă a fost concepută pentru viteză, fără să se facă rabat de la confort şi rezistenţă. Ţevile cadrului sunt Ritchey Logic II triplu tras şi călite pentru un echilibru perfect între rigiditate şi randament. Geometria specifică 29-er este rezultatul nenumăratelor ore petrecute de Tom Ritchey pedalând. La final se obţine o bicicletă uşor de manevrat care are avantajele roţilor mari prin care s–a eliminat inerţia cadrelor MTB.

p29er.jpg

Ritchey Commando este răspunsul lui Tom la „nebunia” bicicletelor fat, mtb-urile la care se folosesc anvelope şi jante exagerat de late. Dacă te întrebi la ce sunt bune aceste biciclete află că nu eşti primul şi până nu încerci una nu vei crede pe nimeni care îţi spune că sunt incredibil de distractive. La aceste biciclete accentul pe performanţă este mai redus. În schimb se pune mare preţ pe spiritul de aventură, confort şi fiabilitate pe timp cât mai lung. Bicicletele fat sunt cele care au cucerit potecile folosite de animale și râpele extreme în vremea când traseele MTB nu existau încă. Această dorinţă de aventură renaște împreună cu Commando 2015. Cadrul este alcătuit din ţevi premium Logic II fără bavuri, tratate la cald şi triplu trase.

commando.jpg