Campionul cyclocross al ungariei are bicicletă cross Merida cu frână pe disc

Buruczki Szilárd, membru al clubului Merida-Kőbánya TC sa prezentat la competiţia SuperCros de la Salgótarján şi Ózd cu o echipare demn de invidiat: două biciclete carbon, dintre care una de rezervă, roţi de rezervă carbon, ajutoare....

În articolul care urmează, vom prezenta bicicleta cross cu disc Merida Cyclo Cross Carbon a multiplului campion chiar cu ajutorul lui  Szilárd. El va vorbi şi despre aspectele specifice folosirii frânei pe disc în cyclocross.
 
Merida Cyclo Cross Carbon
După cum aţi aflat, începând cu acest an UCI a dat liber pentru folosirea frânei pe discuri la concursuri aşa că nu e de mirare că mai mulţi producători au în oferta lor biciclete cyclocross echipate cu această variantă de frâne. Modificarea nu a fost foarte uşoară, deoarece dacă pur şi simplu s-ar fi montat pe cadrele uşoare de carbon urechiuşele pentru montarea discurilor, forţa asimetrică care acţionează asupra furcilor nu ar fi fost suportată de către construcţia iniţială. A trebuit reproiectată toată partea din spate a cadrelor şi furca faţă. Echipa de proiectare de la Merida şi-a dat tot ce are mai bun.
 
Întărirea cadrului pentru frâna disc 
Desigur, toate tehnologiile specifice mărcii au fost menţinute ca de exemplu furcile FlexStay care asigură un confort ridicat  pe teren sau textura carbon Nano Matrix. Deasemenea a rămas şi soluţia deja consacrată la bicicletele Merida cyclocross: apărătorul demontabil al cablurilor.
 
111207 buruczki 1
 
Butucii DT 240 pentru disc nu apar la multe modele de serie… 
Impresiile ciclistului de la Merida-Kőbánya TC din competiţiile în care a pedalat pe bijuteriile de carbon: “Pe noul Merida Cyclocross Carbon Team cu disc este deosebit de uşor să accelerezi după curbe. Deasemenea la probele de start am atins cu rapiditate viteza de croazieră. Accelerarea bună se datorează roţilor cu baieuri şi a greutăţii totale de numai 8 kg.
 
Componente uşoare Sram Force
Căratul pe spate a bicicletei nu necesită efort suplimentar şi datorită formei tubului superior. Surpriza cea mai mare am avut datorită frânelor pe discuri: distanţa de frânare s-a micşorat simţitor şi  nu-mi obosesc mâinile pe mânerele de frână.  În situaţiile când trebuie să micşorez viteza aproape până la zero datorită curbelor periculoase se poate observa încetinirea spectaculos de rapidă. Pentru a vă da şi un exemplu: la începutul pistei de SuperCross de la Salgótarján de la viteza de 40km/h trebuie încetinit până aproape la zero!
 
111207 buruczki 2
 
Lanţul tot Sram Force este
Ce am mai remarcat ca noutate este rigiditatea cadrului. Este foarte brutal faţă de cadrele de aluminiu de până acum şi nu-mi scutură pietrele de la rinichi pe traseele mai dure. Se comportă foarte bine pe teren accidentat, îmi dă un feeling de confort datorită  tehnologiei FlexStay la cadru şi a comboului format din tija de şa şi şa Ritchey WCS carbon.
 
Ghidon şi pipă Ritchey WCS
Controlabilitatea direcţiei de mers este foarte bună, geometria cadrului a fost realizată exact cum trebuie. Pipa Ritchey Carbon WCS de 100mm şi ghidonul lung de 44cm se potrivesc perfect la caracteristicile generale a bicicletei, permit o prindere sigură şi confortabilă. Este super OK zmeul mecanic, până acum este cea mai super bicicletă pe care am pedalat vreodată şi cu lucruri bune foarte uşor te poţi obişnui! :)
 
Şa, tijă de şa Ritchey WCS
Ca bicicletă de rezervă am tot un Cyclocross Carbon Team, însă varianta cu frâne cantilever, aceaşi configuraţie ca şi varianta cu disc: set Sram Force, componente Ritchey WCS Carbon şi lanţ ultrauşor aurit KMC X10SL care este cireaşa….
 
Roţi cu baieuri, Ritchey WCS a rămas în cealaltă bicicletă
Nu demult am testat prima dată şi roţile Ritchey WCS Carbon cu baieuri pe teren. Am fost plăcut surprins de uşurinţa cu care am putut accelera instantaneu. Aceste roţi ajută mult şi când sunt în aer pe spatele meu din cauza obstacolelor. Chiar dacă vorbim de roţi uşoare au o rezistenţă surprinzător de mare la forţelor transversale. Janta de carbon face faţă mult mai uşor denivelărilor faţă de cele din aluminiu şi pe deasupra este mai rigid. Deocamdată locul lor este în bicicleta de rezervă deoarece încă nu am avut suficient timp pentru testări şi ca să mă obişnuesc.”

Idézőjel 30x30Pe noul Merida Cyclocross Carbon Team cu disc este deosebit de uşor să accelerezi după curbe. Deasemenea la probele de start am atins cu rapiditate viteza de croazieră. Accelerarea bună se datorează roţilor cu baieuri şi a greutăţii totale de numai 8 kg.
 
Articol preluat de pe bikemag.hu