Dan Mazilu despre curisera Ritchey Road Logic

Freerider.ro a publicat recent un articol de blog despre cadrul din oţel Ritchey WCS Road Logic. Dan Mazilu, redactor la Freerider.ro, povesteşte despre această cursieră care este practic bicicleta sa proprie de şosea. Ne bucurăm să aflăm că îi place foarte mult şi că se simte excelent pe ea mulţumită geometriei perfecte şi proprietăţilor „exotice” ale oţelului. Iată ce ne povesteşte despre bicicletă şi care au fost motivele pentru care şi-a construit această cursieră, el fiind un mtb-ist convins.


„[…] Aşa că am început prospectarea pentru ceva special. Carbonul era interesant, uşor şi modern însă nu mă atrăgea. Titanul, nu sunt chiar atât de „exotic” şi priceput pentru a înţelege subtilităţile acestui metal. Aluminiul este şi el prea la ordinea zilei, iar dimensiunile unui cadru de cursieră din aluminiu prea seamănă cu cele ale mtb-ului. A mai rămas oţelul şi, deşi nu sunt un „vintage addict”, ba dimpotrivă, am considerat că o doză de ceva clasic în viaţa mea nu strică. Alegerea a fost perfectă!

cursiera ritchey road logic 19.jpg

Intră în scenă cadrul Ritchey WCS Road Logic din oţel, o operă de artă creată de Tom Ritchey – unul din monştri sacri ai mtb-ului, construirea cadrelor de cursieră ocupând în viaţa lui un loc la fel de important. Nu am urmărit să obţin cea mai performantă bicicletă, cea mai rigidă sau cea mai uşoară ci o bicicletă suficient de agilă şi uşoara, dar care să îmi placă în primul rând atunci când o privesc.

cursiera ritchey road logic 21.jpg

Componentele erau pregătite gropusetul ales fiind Shimano Ultegra. Apoi, în următoarele luni, totul a devenit Ritchey, de la ghidolină şi pipă la şa şi suporţii bidoanelor de apă. Bicicleta este un vis! Este incredibil de confortabilă, mai confortabila decât mtb-ul meu 29er full suspension! Desigur poziţia cel mai important rol însă pe o bicicletă de şosea ai o poziţie mai agresivă decât pe un mtb, deci teoretic mai puţin confortabilă.

cursiera ritchey road logic 20.jpg

Cu toate astea geometria cadrului Ritchey Logic, la care se adaugă confortul, elasticitatea şi rigiditatea oţelului, imprimă corpului o poziţie de nedescris în materie de confort. Confort suplimentar vine şi din partea şeii Ritchey WCS Carbon Streem, o şa suspect de îngustă, cu suspect de puţină căptuşeală şi totuşi incredibil de confortabilă chiar şi după sute de kilometri parcurşi zilnic, lucru pe care l-am testat din plin la Ciclaton în 2014 şi acum în 2015.”

Articolul poate fi citit în original pe Freerider.ro aici.