Deosebirile și asemănările dintre Merida One-Twenty, One-Forty și One-Sixty

În ultimii ani gama de biciclete mtb full suspension de la Merida a căpătat foarte multă credibilitate din partea presei internaționale. În trecut Merida era cel mai bine cunoscută pentru foarte rapidele mtb-urile de cross country și maraton în timp ce bicicletele cu suspensii mai mari erau ignorate. Acest lucru s-a schimbat după introducerea platformei “ Float Link Suspension System”, prezentă prima oară în 2015 pe bicicleta One-Twenty. Mai departe suspensia a fost modificată pentru a se potrivi la fel de bine pe bicicletele One-Sixty și One-Forty.

comparatie.jpg

Pentru cei mai puțin cunoscători, cele trei biciclete sunt foarte asemănătoare. Însă acest articol va explica diferențele dintre cele trei, arătând că acestea nu se rezumă la cei 2 cm de suspensie spate în plus sau minus. De asemenea, vom explica și pe ce teren excelează fiecare din cele trei biciclete.

Pentru început să explicăm de ce cursa suspensiilor față-spate nu este la fel la bicicletele One-Twenty, Forty și Sixty. Sistemul Float Link oferă o cursă spate extrem de suplă, pe care de multe ori o simți ca și cum ar fi „fără capăt”. Pentru a obține o pedalare echilibrată, unde spatele este la același nivel cu fața, Merida a adăugat încă 10 mm la suspensia față la toate bicicletele, cu excepția modelului One-Twenty 9000.

Merida One-Twenty – bicicleta „bună-la-toate”

 

Așa cum am spus, One-Twenty a fost prima bicicletă pe care Merida a introdus în 2015, suspensia Float Link. La vremea aceea bicicleta era mai mult pentru „traversarea Alpilor”, decât cum este în 2019, optimizată pentru trail. Bicicleta este disponibilă în variantele cu roți 29er sau 27,5, cu o înălțime de încălecare mișcorată pentru a oferi mai mult spațiu când poteca devine dificilă. De asemenea, geometria a fost regândită și întreptată mai mult spre trail, cu un unghi al furcii micșorat de la 69 grade la 67,3. Țevile chainstay au fost și ele scurtate cu 10 mm la modelul 2019 față de 2018, pentru a face bicicleta mai agilă și pentru a oferi cel mai bun echilibru între capacitatea de a urca și coborâ bine.

120.jpg

Merida One-Twenty a primit îmbunătățiri mari și în ce privește robustețea și rigiditatea, devenind foarte rezistentă, dar și manevrabilă. Și pentru a oferi suficient spațiu pentru anvelope mai mari, potrivite pentru trail, și spațiul în cadru a fost de asemenea, mărit.

Cum cadrul CF4 din carbon era foarte ușor și rigid, Merida a considerat că acesta este potrivit pentru a echipa o bicicletă ce poate participa la concursuri cu etape sau maratoane. Cu această idee în minte a apărut varianta One-Twenty 9000, echipată cu câteva componente foarte ușoare, dar și rezistente. De asemenea, în contrast cu restul gamei One-Twenty, varianta 9000 a primit o furcă de 120 mm. Această specificație oferă bicicletei o poziție mai agresivă la pedalare și o manevrabilitate puțin mai bună, elemente esențiale când ai de pedalat repede, distanțe mari.

În timpul testelor făcute de Merida la care s-a adăugat feedbackul primit de la riderii sponsorizați, se confirmă că One-Twenty este una din cele mai rapide biciclete din gamă și extrem de capabilă când poteca devine dificilă. Este cu adevărat o bicicletă „bună-la-toate”. Este bicicleta perfectă dacă ce cauți este:

  • Performanță la maraton și distanțe lungi
  • „Trail fun” mult peste semnul de 120mm al suspensiei spate
  • Geometrie modernă optimizată pentru trail
  • Roți 29er.

-          Întreaga gamă de biciclete Merida One-Twenty o puteți explora aici.

-          

Merida One-Forty – enduro și distracție pe potecă

 

One-Forty a urmat cursul modelului de succes One-Sixty, care a reușit să adune nenumărate victorii și premii. Merida a dorit să creeze o bicicletă care se folosește de același sistem Float Link al suspensiei, dar care are cu totul alte caracteristici. Caracteristici care depășesc cu mult cei 2 cm în plus la suspensia spate. Dacă One-Sixty este bicicleta dedicată enduro, One-Forty dispune de o geometrie mai jucăuță mulțumită unghiului mai drept al furcii (66,3 grade la One-Forty față de 65,3 la One-Sixty). La această specificație se adaugă un „reach” potrivit, un centru de greutate poziționat jos, pipă scurtă și ghidon lat. Toate laolaltă oferă pe potecă distracție și încredere.

140.jpg

One-Forty este mai capabilă decât One-Twenty și mai agilă decât One-Sixty.

Toate modelele One-Forty vin cu cadre ușoare și robuste din aluminiu și roți de 27,5 inch. Jantele late sunt echipate cu anvelope foarte aderente, de 2.6, pentru performanță pe viraje.

Merida One-Forty este perfectă dacă nu știi unde te va duce poteca. Oferă eficiență foarte bună la pedalare, lucru care-ți permite să străbați repede distanțe mari. Însă și la vale este foarte capabilă în timp ce manevrabilitatea pe potecile tehnice este la nivel foarte înalt, acolo unde viteza mare nu este obiectivul principal. Trebuie menționat și că pe One-Forty poți face mai ușor wheelie decât pe One-Twenty, lucru care sublinază odată în plus caracterul jucăuș al suspensiei de 140 mm.

Merida One-Forty este bicicleta perfectă dacă ce cauți este:

  • O bicicletă care să mănânce pe pâine poteci, întreaga zi
  • O bicicletă foarte capabilă, gândită pentru distracție și dat la vale
  • Să faci față potecilor dificile chiar dacă nivelul tău este doar mediu
  • Să te dai pe trasee pentru enduro, dar nu în concurs.

-          Întreaga gamă de biciclete Merida One-Forty o puteți explora aici.                   

 

Merida One-Sixty – Enduro

 

One-Sixty a pus pe harta comunității enduro și trail numele Merida. Bicicleta oferă manevrabilitate superbă, o suspensie spate foarte capabilă aproape „fără capăt” și un cadru incredibil de robust. Acestea sunt caracteristicile importante când obiectivul principal este să te dai tare la enduro.

160.jpg

Pentru One-Sixty cadrele vin în variantele cu fața din carbon și spate din aluminiu sau aluminiu față-spate. Toate modelele dispun de aceeași geometrie premiată, roțile robuste 27,5 și înălțimea mică de încălecare pentru manevrabilitate bună atunci când poteca devine solicitantă.

Când a gândit geometria, Merida și-a dorit să obțină o bicicletă stabilă și care inspiră încredere la viteză mare. Acesta este motivul pentru care la mărimea M, cadrul dispune de un reach de 445 mm. Lungimea țevii top tube este sub 600 mm datorită unghiului abrupt al țevii tijei de șa, de 75 grade. Acest lucru are și un impact pozitiv asupra capabilităților bicicletei de a urca bine. Unghiul abrupt al șeii poziționează riderul deasupra pedaliarului, lucru care se traduce prin transfer perfect al puterii de pedalare. Unghiul furcii are valoarea de 65,3 grade, un unghi „relaxat” care, adăugat la reach-ul lung (445 mm la One-Sixty în comparație cu 435 la One-Forty, mărime M), înseamnă stabilitate și control excelent la viteză mare. Și pentru a se asigura că agilitatea bicicletei nu are de suferit, Merida a decis ca țevile chainstay să aibă doar 430 mm lungime. Perfect pentru a ridica ușor roata față și face un wheelie la nevoie.

În ciuda faptului că One-Sixty este clar pentru “dat la vale”, bicicleta este și suprinzător de bună la urcare. Spatele oferă susținere din belșug la momentul de mijloc al cursei suspensiei. De asemenea, unghiul abrupt al șeii cât și greutatea totală a bicicletei, ajută atunci când ai nevoie să readuci fără prea mult efort, bicicleta pe traseu.

Încă de la primul prototip, a fost clar că One-Sixty va fi o bicicletă foarte performantă. Când poteca devine rapidă, abruptă și plină de obstacole, One-Sixty se simte perfect în elementul ei.

Merida One-Sixty este bicicleta ideală dacă ce cauți este:

  • O bicicletă dedicată pentru concursuri enduro
  • O bicicletă pentru ture epice pe muntele imens, unde știi că terenul este dificil.

-          Întreaga gamă de biciclete Merida One-Sixty o puteți explora aici.

-       

În