Geometria la genul feminin – biciclete pentru dame


La întrebarea: în ce diferă o bicicletă de damă de una bărbătească, cei mai mulţi respondenţi fără să gândească, spun: „ cadrul”.
Acest lucru este adevărat, însă în afară de acest aspect uşor de observat, mai există nenumărate detalii care fac diferenţa. Cauza este simplă: structura corpului feminin diferă de cea a bărbatului. Femeile, pentru o înălţime asemănătoare cu cea a bărbaţilor, de obicei au palmele şi laba piciorului mai mic, însă pot avea coapsele şi gambele mai lungi.

Producătorii folosesc pentru a descrie mărimea unui cadru, lungimea tubului de şa, care este în raport direct cu înălţimea corpului bărbătesc. O femeie cu coapse lungi, trunchi şi mâini mai scurte se va simţi inconfortabil pe o astfel de bicicletă; va depune un efort în plus să prindă ghidonul. Desigur, putem schimba pipa şi tija de şa, însă se schimbă şi caracteristica de manevrabilitate a bicicletei. Putem alege un cadru mai mic şi nu mai apar problemele enumerate anterior, însă va trebui folosită o tijă de şa foarte înaltă iar ghidonul va rămâne foarte jos.



Alte motive posibile pentru forma actuală a cadrelor de damă

O explicaţie posibilă ar mai fi, în cazul fetiţelor, că la acea vârstă nu reprezintă o prioritate datul cu bicicleta (aşa cum este în cazul băieţilor) şi pentru a crea cât mai rapid sentimentul de siguranţă în timpul pedalării, se apelează la cadre mai mici, deoarece în situaţii de urgenţă dintr-o poziţie mai joasă se pot salva mai uşor. Cu trecerea timpului, pentru fete apare o altă problemă- fusta, simbolul feminităţii, este greu de purtat pe bicicletă: urcarea pe un cadru de damă este relativ usoară, însă pentru a urca pe o bicicletă echipată cu cadru bărbătesc, ridicarea piciorului poate să ofere un spectacol nedorit celor aflaţi în apropiere.




Cum poţi recunoaşte o bicicletă de damă confortabilă?

Un cadru de damă pe lângă gama coloristică folosită, mai are nenumărate diferenţe faţă de un cadru bărbătesc: numerotarea mărimii porneşte de la un număr mai mic, are un tub superior mai scurt,tubul de şa şi tubul de furcă este mai lung. Pentru umerii mai puţin largi a fetelor se cade a utiliza un ghidon mai puţin lat, curbat. Mărimea mai mică a palmelor este compensată cu poziţionarea manetelor de frână mai aproape de ghidon. Mânerele se confecţionează din materiale mai moi. Diferenţa de greutate în general poate fi de 10-20kg între o femeie şi un bărbat de aceaşi înălţime, deci şi suspensia trebuie adaptată pentru o greutate mai mică.



Şeile de damă
sunt mai late pentru a se adapta fiziologiei specific feminine şi a permite o şedere mai confortabilă.  Braţul pedalier mai scurt conferă un randament mai ridicat cicliştilor de gen feminin datorită raportului diferit al lungimii între gambă şi coapsă faţă de bărbaţi.



Dar cel mai important lucru de ştiut este faptul că femeile înainte de toate adoră confortul pe bicicletă şi dacă nu sunt sportive de performanţă atunci celelalte rezolvări hi-tech nu înseamnă mare lucru pentru ele. Deci la achiziţia unei biciclete pentru timp liber pentru sexul frumos, să avem grijă de următoarele: cadru uşor de urcat, echipat cu coş de cumpărături şi apărător pentru fustă, schimbător în butucul din spate şi dinam în butucul din faţă. Să citim manualul de utilizare al producătorului în care să ne asigure că la proiectarea bicicletei au luat în calcul anatomia specifică feminină. În acest fel bicicleta va deveni un partener de neânlocuit în viaţa de zi-cu-zi!



Sursa: Mozgásvilág.hu - Tankó József

Pentru MTB-uri dedicate femeilor klikk aici!
Pentru biciclete de oraş dedicate femeilor klikk aici!

Modele 2010 Merida Juliet:



Juliet 10 V


Juliet 20 MD


Juliet 40 MD


Juliet 40 V


Juliet 100 D


Juliet 100 V


Juliet 400 D


Juliet 400 V


Juliet 700 D


Juliet 700 V


Juliet Marathon 800 D


Juliet Marathon 1000 D


Road Juliet 904 com


Road Juliet HFS 904 com


Scultura Juliet 904 com