MERIDA MTB PROGRAM 2011

MERIDA MTB PROGRAM 2011: Esenţă şi inovaţie
 
 
 
 ONE-TWENTY CARBON:
Greutatea şi rigiditatea noului cadru este luat ca etalon în categoria 120mm!
 
2011 OT C 5000 D
One-Twenty Carbon 5000 D
 
M 2011 OT C 3000 D
One-Twenty Carbon 3000 D
 
Modelul nostru all-rounder din carbon are o greutate incredibilă: 1860 grame* – cu doar 160 grame mai grea decât  clasicul Ninety-Six!
Deasemenea, rigiditatea acestui fully de competiţie a crescut cu încă 20% faţă de nivelul care şi aşa era uimitor. Cum s-a ajuns la această performanţă? –simplu, cu ajutorul experienţei acumulate de Merida în materie de carbon la modelele Ninety-six şi O.Nine.
Să detaliem puţin: Double Chamber (nervură interioară verticală) pentru tubul inferior, construcţie Strucure Element (combinarea diferitelor metode: tub-la-tub, Monocoque sau bridă interioară în funcţie de natura şi intensitatea forţelor solicitante), fibre de carbon  High-Modulus fixate cu răşină Nano-matrix. Vişina pe tort reprezintă balansierul dintr-o singură bucată.
Geometria: unghiul de 69 grade a tubului frontal este specific One-Twenty Carbon şi îi dă o stabilitate în plus la coborâri abrupte şi încă nici nu am pomenit de cele 20 mm extra cursă a suspensiei faţă-spate. Reglarea stilului de suspensie este deosebit de uşoară iar cursa suspensiei atât de generoasă încât traversarea unei porţiuni accidentate devine un deliciu.
 
Recomandat pentru: Maraton, teren accidentat, ture montane cu grad de dificultate ridicat 
Motto: un MTB performant pentru orice situaţie 
 
Modele:
ONE-TWENTY Carbon  5000: DT Swiss M210 50 Lo/DT Swiss XMM 120 15QR remote / XTR 30 viteze
ONE-TWENTY Carbon  4000: FOX RP2 BV / Rock Shox SID 120 RLT 15DA / SRAM X0 30 viteze 
ONE-TWENTY Carbon  3000: FOX RP2 BV/Fox 32FRL Fit 120 15QR  / XT 30 viteze
 
Greutatea totală a unei biciclete echipate complet este în jur de 11kg, cele ultraperformante sunt sub 10kg.
* cadru de 18“/46 cm şi fără element telescopic spate. Greutatea cu telescop DT Swiss M210 este de 2.1 kg
 
 
 
 MATTS SCANDIUM:
Un O.Nine din aluminiu!
 
2011 SC 5000 D
MATTS Scandium 5000 D
 
2011 SC 3000 D
MATTS Scandium 3000 D
 
Dovada concludentă că şi o bicicletă cu cadru de aluminiu poate rămâne sub 1,4 kg având aceleaşi performanţe ca şi cele cu cadru de carbon dar la un preţ mai mic-adică o concurenţă serioasă!
 
Ţelul nostru cu noul MATTS Scandium a fost să arătăm la toată lumea că tehnologia aluminiului nu s-a plafonat şi încă se poate renaşte cu un avantaj considerabil faţă de preţul variantelor de carbon. Tot ceace economisim la cadru putem cheltui pentru componente mai performante ca să obţinem o bicicletă completă mai uşoară şi mai performantă.
 
Merida Matts Scandium are la bază  un set de tuburi dintr-un aliaj de scandiu M7 fabricat de specialistul în greutăţi mici Hodaka. Totuşi trebuie să admitem că marea parte a scăderi în greutate se datorează acelei tehnologii numită system integration care a fost dezvoltată la bicicletele hardtail carbon high-end.
 
Nenumăratele inovaţii folosite la această bicicletă, ca de exemplu standardul BB30 sau tubul frontal X Taper cu cuvetăria supradimensionată de 1,5 ţoli; tubul şeii cu suport pentru schimbător, furcă superioară spate asimetric cu suport pentru frână disc. Tuburi cu suprafaţă anodizată pentru o rezistenţă superioară contra zgârieturilor, etc, etc...
 
Recomandat pentru: competiţie XC, maraton 
Moto: Bicicletă de competiţie la un preţ ce-ţi poţi permite. 
 
Modele:
Scandium  5000-D: Rock Shox Reba RL 100 Taper poplock / XTR 30 viteze
Scandium  3000-D: Magura Durin race 100 Taper remote / XT 30 viteze 
Scandium 2000-D: Rock Shox Reba RL 100 Taper poplock / X0/X9 30 viteze
Juliet Scandium 3000-D: Magura Durin race 100 Taper remote / XT 30 viteze
 
 
 
 MATTS TWENTY-NINE:
O noutate cu roţi mari acum şi de la Merida!
 
2011 TN 1800 D
Twenty-Nine 1800 D (29er)
 
Aşa cum şi trebuia, valul de 29” a ajuns şi în europa cu o mică întârziere. Desigur, Merida a îmbrăţişat din prima noua tendinţă deoarece Maratonul şi Xc este deosebit de important pentru noi.
 
În cursul elaborării noului „29er” am avut în vedere să menţinem coerenţa geometriei cadrului. Pentru a menţine un raport optim între dimensiunile diferitelor părţi a cadrului, săptămâni la rând am studiat dimensiunile diferitelor biciclete din ultimul val din america. Pentru a putea menţine funcţionalitatea şi randementul la o astfel de bicicletă, a trebuit să luăm în calcul foarte multe elemente: furca inferioară spate trebuie să fie cât mai scurtă însă trebuie să rămână suficient loc şi pentru noroi. Foile limitează şi mai mult acest spaţiu. Spaţiul necesar în faţa piciorului condiţionează lungimea tubului superior. Tubul frontal trebuie să fie extrem de scurt dar în acelaşi timp ultra rezistent.
 
Proiectarea acestor cadre şi în special  celor de dimensiuni mai mici nu a fost o treabă uşoară dar acum putem să spunem că inginerii noştrii au făcut o treabă excelentă. Cadrul MATTS Twenty-Nine a moştenit rezolvările detaliilor de la O.Nine şi de la MATTS Scandium. Proiectanţii noştrii lucrează deja la  O.Nine 29” şi la noul fully pentru competiţii maraton care vor fi disponibile în primele luni ale anului 2012.
 
Recomandat pentru: competiţii XC, maraton, ture cu caracter sportiv 
Moto: biciclete hardtail pentru maratonişti şi compătimiţilor de excursii cu bicicleta în categoria middle level la o calitate superioară. 
 
Modele:
 
Două variante MATTS TWENTY-NINE echipate cu set X9 şi SLX/XT – amândouă variantele cu 30 viteze şi furcă de 100 mm (RockShox Recon, lock-out ; X9 - remote control) şi cu discuri de 180 mm.
 
 
 Alte upgrade-uri Merida pentru 2011 
 
ONE-TWENTY PRO:
Seria One-Twenty din aluminiu cu caracteristicile lui One-Twenty Carbon şi cu balansierul din fibră de carbon a modelului high-end. În comparaţie cu vechiul model, greutatea a scăzut cu 250grame! 
Caracteristicile de bază a seriei One-Twenty au rămas: un all-rounder universal cu ambiţii sportive.
 
ONE-FORTY:
Anul viitor Trans Mission îşi va schimba denumirea în  One-Forty: de acum fully-urile Merida îşi vor spune povestea datorită denumirii lor.  Putem afla că noile modele all-mountain au o cursă a suspensiei de 140mm.         Deasemena paleta coloristică şi rezolvarea detaliilor va face o diferenţă clară între modelele noi One-Forty faţă de predecesor. 
Am redus preţul seriei One-Forty Carbon – am revenit la furca spate din aluminiu şi am renunţat la etrierul  „Floating Disc”. Am optimizat rigiditatea cadrului cu noul sistem thru-axle Shimano 12mm/142mm în spate şi cu QR15 în faţă. Aceste varinte noi de One-Forty din aluminiu aceptă furcă cu tijă de 1,5 ţoli. Urechi de  ghidaj pentru tubul şeii pentru şa Remote Vario.
 
2011 OF 3000 C
One-Forty Carbon 3000 D
 
O.NINE:
În sezonul actual am reuşit să lansăm cu succes produsul nostru high-end pentru competiţii:  O.Nine. Singurele critici pe care le-am primit se referau la unghiul tubului frontal şi la cursa mică (80mm) a telescopului faţă, de unde rezulta un stil mult prea agresiv chiar şi pentru cicliştii cu multă experienţă, ca urmare am modificat  acest aspect pentru o mai uşoară manevrabilitate în timpul coborârilor lungi şi grele.    
De acum variantele high-end XC Merida vor fi echipate cu telescop cu cursa de 100mm: modelele O.Nine vor fi echipate cu furcă mai lungă şi cu un unghi de 70 grade al tubului frontal ce va permite o manevrabilitate mai ridicată. 
Ca urmare a unui control de calitate bine pus la punct (fiecare cadru O.Nine fabricat pentru marele public este verificat şi certificat că nu depăşeşte 1kg) şi a rigidităţii specifice împreună cu comoditatea binecunoscută, O.Nine face parte din triumviratul de top al bicicletelor hardtail împreună cu Cannondale Flash şi Scott 899. 
 
MATTS LITE & MATTS TFS: 
Bicicletele hardtail din aluminiu din categoria medie de preţ de mai mulţi ani reprezintă punctul forte la Merida. Din 2010 această categorie va semăna şi mai mult cu conceptul O.Nine. Faptul că pe lângă designul aparte şi paleta coloristică este una specifică dă un caracter unic acestor biciclete.