MERIDA Road program 2011

 MERIDA Road PROGRAM 2011: Esenţă şi inovaţie 

 

MERIDA REACTO: Cursieră de top


100818 Road2011 reacto 1
REACTO TEAM


 

Varianta noastra anterioară de top, MERIDA SCULTURA EVO a fost reprezentanta bicicletelor clasice de carbon cu o greutate de invidiat. Noul REACTO îmbină cele mai moderne tehnologii de fabricaţie, are un raport de rigiditate/greutate de invidiat asociat cu un design agresiv, modern.
 Motto: stil agresiv de Ferrari în locul designului rotunjit de Porsche!

 

Ce îl defineşte pe Reacto:

  • Design aerodinamic asemănător MERIDA TIME WARP 
  • Tub frontal integrat cu furcă full carbon ultrauşoară* şi cuvetărie de 1,5 ţoli
  • Peste tot bowdenul în interiorul cadrului
  • Tubul şeii integrat cu posibilitate de setarea a înălţimii unice. Tubul şeii are un suport reglabil pentru şa (0-15mm) şi este realizat din fibre BIO FLAX pentru amortizarea vibraţiilor.
  • Unul dintre cele mai uşoare cadre semi-AERO de pe piaţă: în pofida mărimii de 56, a tuburilor late  şi a traseelor interne a bowdenelor, cadrul rămâne sub 1000 grame. Setul întreg al cadrului cu furcă şi cuvetărie rămâne sub 1400 grame.
  • Geometrie clasică de race, 6 mărimi cu dimensiuni progresive (asemănător  SCULTURA EVO 2010)
  • Butuc pedalier în două variante: BB30 şi BSA 
  • Indicatori excelenţi pentru rigiditate asociat cu o ghidabilitate ridicată. Randament excelent de pedalare: la tubul frontal 100 N/mm, în jurul butucului pedalier 56 N/mm – în urma măsurătorilor omologate a Tour Magazin din germania.
  • La versiunea DI-2 sunt mici modificări pentru conductoarele electrice şi pentru fixarea acumulatorului pe furca spate superioară din stânga.

 

*Furcă full carbon optimizată pentru competiţii: cu gâtul furcii integrat are o greutate de doar 325 grame la o lungime a gâtului de 225mm. Deţine un coeficient de confort excelent: 74N/mm.

Tehnologii de carbon folosite::

  • DOUBLE CHAMBER în furci şi tubul inferior
  • STRUCTURE ELEMENT pentru cadru
  • UHM/HM fibre de la firmele Toray şi Toho. Fibre BIO FLAX în tija şa şi în tubul de şa pentru amortizarea vibraţiilor de înaltă frecvenţă.
  • Nano Matrix fortificat pentru o rezistenţă mai ridicată împotriva forţelor externe

Modele: 

Echipare REACTO la alegere:
FSABB30 / Ultegra (REACTO 907),
SRAM Force (REACTO Team),
Dura Ace (REACTO 909);
Versiunea DI-2 este pregătită cu locaşuri pentru cabluri electrice  (REACTO 909-E).

100818 Road2011 reacto 2
REACTO 909
 

100818 road2011 reacto 3
REACTO 907
 



MERIDA CYCLOCROSS CARBON: studiul Eurobike din 2009 a ajuns pentru 2011 un produs de serie

100818 road2011 CC carbon
CYCLOCROSS Carbon Team
 

La Eurobike 2009 conceptul nou de Cyclo Cross a existat doar ca studiu. Cu un an mai târziu această bicicletă a intrat în producţia de serie fără niciun compromis!

Direcţia de dezvoltare::

  • Frânare în faţă fără vibraţii
  • Ghidabilitate ridicată, reducerea posibilităţii de alunecare în şanţul unei alte roţi sau pe sol moale
  • Poziţie optimă pentru căratul bicicletei pe umăr
  • Traseele cablurilor stabilite în aşa fel încât să nu deranjeze şi întreţinerea să fie uşoară 
  • Partea din spate a bicicletei are formă ergonomică datorită furcilor spate FlexStey, a tubului şei cu diametru variabil (porneşte de la 38mm şi ajunge la 31,8 în partea de sus), tija şeii are 27,2 mm.
  • Butuc pedalier BB30 pentru o rigiditate ultra ridicată.

Mulţi ciclişti suferă de binecunoscutele vibraţii din timpul frânării. Pentru a preântâmpina această manifestare neplăcută, tubul frontal a bicicletelor Cyclocross este întărit extra între urechea suport bowden şi consola frânei – gâtul furcii ajunge până la un diametru de 1,5 ţoli cu o structură de carbon optimizată. În acelaşi timp, partea între frână şi locaşul roţii are o elasticitate maximă pentru o atenuare optimă.

Pentru a uşura viaţa concurenţilor în momentele în care bicicleta trebuie luată pe spate, suprafaţa şi forma tubului superior este special concepută: nu are protuberanţe şi are o uşoară curbură. Cel mai interesant aspect este canalul de bowden care se situează sub tubul superior şi măreşte sentimentul de confort când bicicleta este ridicată pe umăr. Canalul de bowden se demontează uşor pentru operaţii service. Suprafaţa din cauciuc siliconic înlesneşte manipularea bicicletei în timpul competiţiilor.

Hotărârea UCI (Uniunea Internaţională Ciclistă) referitor la utilizabilitatea frânelor disc la competiţiile cyclocross a venit mult prea târziu (iulie2010) ca să mai putem modifica paleta noastră pentru 2011 însă pentru 2012 vom avea versiunea cu frână disc şi pentru acest segment chiar dacă pentru asta va trebui reproiectată întreaga parte din spate a bicicletei şi desigur, efectuate şirurile de teste mecanice.

 

Modele: 

Echipare CYCLOCROSS la alegere: 

SRAM Force cu set de roţi cu baieuri (CYCLOCROSS CARBON TEAM)

Ultegra/FSA cu set de roţi cu jantă (CYCLOCROSS CARBON 907)

Deasemenea se găseşte şi ca set cadru. Disponibil începând din mijlocul lui septembrie.

 

100818 road2011 cc carbon 2
CYCLOCROSS CARBON 907

100818 ROAD2011 cc 3
CYCLOCROSS 4 D

 

TIME-WARP: bicicleta triatlon şi contra-cronometru a primit omologarea de la UCI!

100818 road2011 warp 1
TIME WARP TEAM

În vara anului 2009, supermaşinăria contra-cronometru Time Warp după câteva săptămâni de la apariţie a fost declarată neconformă de către UCI datorită intrării în vigoare a noii reglementări de 3:1. 

Am reproiectat furcile din spate în conformitate cu recomandările UCI şi acum ne încadrăm  perfect în reglementare: atât ca dimensiune a tuburilor cât şi ca formă a ghidonului. Cu aceaste modificări am reuşit să realizăm combinaţia perfectă între o bicicletă triatlon şi una de contra-cronometru.

100818 road2011 warp 2
TIME WARP 8

 

Seriile RACE & RIDE ALUMINIU ROAD: două familii de modele pentru două grupuri ţintă

100818 road2011 race 905 
ROAD RACE LITE 905

Pentru 2011 am separat şi mai tare ca geometrie a cadrului stilul competiţional (Race) şi stilul mai comod (Ride).

Merida a standardizat mărimile bicicletelor de şosea (indiferent din ce material este realizat cadrul) pentru care am luat ca referinţă seria Scultura Evo.

       Câteva diferenţe între varintele Race şi Ride: Ride are la roată 25mm, tija şeii 27,2 iar ghidonul este Compact cu o curbură şi o cădere mai mică. Deasemenea şaua are o configuraţie specifică pentru a permite o poziţie de pedalare mai înaltă şi mai comodă. Pentru a putea realiza o diferenţiere clară a celor două serii mai diferă tipul tuburilor din care este realizat cadrul. Designul coloristic deasemenea este specific pentru fiecare în parte pentru seriile Race şi Ride.

100818 road2011 ride 904
ROAD RIDE LITE 94

100818 road2011 ride juliet
ROAD RIDE LITE JULIET 94