Merida Silex 600 este lăudată în testul publicat de Freerider.ro

O nouă recenzie a fost publicată de către revista românească de ciclism, Freerider.ro. De data asta redactorii au testat noul gravel bike Merida Silex 600. Bicicletele pentru gravel (pietriș) nu pot fi considerate o invenție nouă ci mai mult o perfecționare a două discipline unite acum într-o singură bicicletă. Vorbim de ciclcros și mountain biking, două direcții foarte diferite care pot fi concentrate acum într-o singură bicicletă pentru gravel.

01.jpg

După o scurtă introducere unde redactorii explică ce este un “gravel bike”, s-a trecut la testul în sine. Bicicleta a fost încercată în toate condițiile posibile, de la asfalt perfect și drum forestier ideal pentru gravel la poteci de munte dificile și tehnice care au pus la grea încercare performanțele bicicletei.

Recenzia începe foarte pozitiv. „Primul sentiment pe care l-am avut când m-am urcat pe Silex a fost ciudat. M-am simțit ca și cum m-aș fi așezat într-un fotoliu”, spune redactorul Dan Mazilu care a efectuat testul. Mai departe încearcă să explice acest sentiment neobișnuit, dar real. „Comparația e și ea ciudată, dar așta e, mă simțeam foarte bine deși stăteam aplecat spre față și nu sprijinit de spătar ca pe-un fotoliu. Poziția era foarte confortabilă. Asta se datorează în primul rând țevii lungi head tube, pipei scurte și geometriei generale a cadrului”.

02.jpg

Așa cum spune și Dan, sentimentul de confort este datorat în primul rând geometriei. Cadrul noului Silex este foarte apropiat de geometria unui mtb care, știm că este confortabil. Însă când adaugi componente de cursieră, cum ar fi ghidonul de tip „drop” și o transmisie îndreptată mai mult spre viteză, începi să obții o bicicletă din ce în ce mai versatilă.

Sunt mulți care se întreabă de ce ai lua la munte altceva decât un mtb. Răspunsul poate fi găsit în recenzia publicată de Freerider.ro însă și răspunsul nostru este asemănător. Cei mai mulți dintre cicliști sunt amatori pasionați, care nu parcurg pe mtb trasee dificile. Mulți se rezumă la drumuri forestiere, în cea mai mare parte a lor ușor practicabile, drumuri pe care un mtb este folosit la maxim 50% din potențialul său. Astfel de trasee pot fi foarte ușor parcurse și pe un gravel bike. Pe astfel de drumuri, lipsa suspensiei nu devine un impediment.

03.jpg

Adevărul este că nu sunt dese situațiile când tura de mtb începe cu offroad direct din gară sau direct de unde ai parcat mașina. De cele mai multe ori ai de pedalat destul de mult pe asfalt până când ajungi la forestier. În plus, și de-a lungul turei offroad nu sunt excluse situațiile când forestierul este întrerupt de pasaje cu suficienți kilometri de asfalt. Spre exemplu când cobori din munte și până întri iar pe forestier, ai de traversat câteva sate sau drumuri naționale, județene. Aici vei fi iarăși avantajat cu un gravel bike precum Merida Silex.

În astfel de situații, de aventuri mixte cu macadam, offroad, forestier, dar și mult asfalt, un gravel bike este mai avantajos decât un mtb. Mai mult, încă un avantaj pentru Merida Silex îl reprezintă și greutatea mică. Modelul 600 testat de revista Freerider.ro are doar 9,6 kg. Dacă e să comparăm cu un mtb de nivel similar, care are 12,4 kg, avantajul este evident.

Recenzia a fost publicată în original pe Freerider.ro și poate fi citită în întregime aici.

Merida Silex 600 cu cadru din aluminiu, furcă din carbon și echipare Sram Apex, are prețul recomandat de 7.190 Lei și este disponibilă în România prin rețeaua noastră de comercianți.