Noua Merida eOne-Sixty dedicată sezonului 2020, a fost lansată în Spania!

În perioada 27-28 mai a avut loc în Spania lansarea noului mtb electric pentru enduro Merida eOne-Sixty. „Enduro” înseamnă că bicicleta are un cadru potrivit să fie folosit şi la deal şi la vale, dar cu unghiuri ale geometriei optimizate pentru dat tare la vale. De asemenea, enduro înseamnă şi suspensii mari, în cazul modelului eOne-Sixty fiind vorba de 160 mm faţă şi spate.

03_resize.jpg

Te-ai putea întreba care este rostul unui motor electric la o bicicletă mtb de dat la vale. Suprinzător, în afară de bicicletele pentru navetă în oraş unde asistenţa electrică are avantaj evident, singurele cele mai avantajate biciclete asistate electric sunt cele pentru enduro. Nu mtb cross country „obişnuit” ci enduro. De ce? Pentru că la enduro ai şi de urcat şi de pedalat pe plat şi de mers la vale. Iar urcările sunt adevărate, adică dificile, abrupte, înguste şi foarte tehnice. Aşadar asistenţa electrică are foarte mult sens.

01_resize.jpg

Noua eOne-Sixty vine cu câteva diferenţe mari faţă de „vechiul” model lansat în 2016. După cum se vede şi din imagini, cea mai mare deosebire este acumulatorul, care este acum integrat în cadru. Acest lucru oferă bicicletei în primul rând un aspect estetic excelent. Bicicleta arată în sfârişt ca o bicicletă normală. Însă desigenrii de la Merida nu s-au oprit aici ci au finisat şi mai mult bicicleta pentru a o face cât mai performantă pe potecă şi atractivă în ochii pasionaţilor.

02_resize.jpg

O altă diferenţă mare faţă de modelul anterior ţine de dimensiunea roţilor. Dacă la modelul 2016 aveam anvelope 27,5 Plus, adică 2.8, la noul eOne-Sixty avem anvelope „mixate”, adică 29er pe faţă şi 27,5 pe spate. Iar dimensiunea nu mai este Plus ci 29x2.5 pe faţă şi 27,5x2.6 pe spate. Această specificaţie oferă bicicletei acum precizie pe faţă şi aderenţă pe spate.

04_resize.jpg

Un detaliu interesant pe care îl întâlnim exclusiv la modelul de top din gamă, mai precis Merida eOne-Sixty 10K, este că această bicicletă se livrează împreaună cu rucsacul Evoc FR Trail E-Ride, rucsac special gândit de cei de la Evoc pentru bicicletele electrice. Iar asta pentru că la interior rucsacul dispune de un spaţiu special creeat în care să poţi transporta un acumulator de rezervă. De asemenea eOne-Sixty 10K se livrează şi împreună cu un acumulator de rezervă.

Redactorii revistei Freerider.ro au fost prezenţi la evenimentul din Spania şi au publicat un material detaliat despre noua bicicletă, pe care îl puteţi citi în întregime aici.

Preţurile pentru România vor fi anunţate începând cu luna iulie 2019, iar bicicletele vor fi disponibile în reţeaua noastră de comercianţi începând cu sfârşitul lunii septembrie 2019.