Noua Merida Ninety-Six 2021 – Trail & Track la viteză maximă!

Lansată pentru prima oară în 2008, acest mtb full suspension cu performanțe dovedite la nenumărate concursuri de Cupă Mondială și Campionate Mondiale, a trecut în ultimă decadă, prin multe schimbări.

După ce a avut o influență foarte mare asupra scenei internaționale mtb, împreună cu cicliști cunoscuți precum Gunn-Rita Dahle Flesjå, José Antonio Hermida, Ralph Näf sau Ondřej Cink, parte din echipa Multivan-Merida Biking Team, trendul care presupunea trasee de cross country din ce în ce mai tehnice, dar și cicliștii care doreau un mtb cu suspensii scurte, dar foarte capabil, a făcut ca echipa de proiectare de la Merida să regândească noua Ninety-Six de la zero.

03_resize.jpg

Pentru a transforma bicicleta într-un mtb compatibil cu cerințele de azi, Merida a proiectat un cadru complet nou ce include o listă lungă de caracteristici interesante, o geometrie modernă, complet nouă, dar și o platformă adusă la zi a suspensiei spate. Noua Merida Ninety-Six este disponibilă în trei variante cu cadru din carbon, cel mai bun fiind RC CF5, cu o greutate de doar 1.695 g. Sau 1.845 grame pentru cadrele RC CF4/CF5 mărime medie. În funcție de echipare, bicicletele vin fie cu suspensii de 100 mm față-spate – variantele RC de cross country, fie cu 120 mm față și 100 mm spate – varianta normală, pentru trail. Ambele biciclete dispun de aceeași geometrie a cadrului și platformă a suspensiei, dar diferă din punct de vedere al echipării, fiecare fiind mai capabilă în lumea ei.

02_resize.jpg

„Pe vremuri”, constructorii se concentrau pe performantele mtb-urilor de cross country să meargă bine la deal. Azi performanțele la vale devin din ce în ce mai importante și la mtb-urile de xc, întrucât traseele în sine devin din ce în ce mai dificile și tehnice, nu doar la deal ci poate și mai mult la vale. Pentru a îmbunătăți performanțele bicicletei la vale și manevrabilitatea pe teren tehnic, unghiul furcii a fost relaxat cu 1,5 grade (la versiune Trail chiar cu 3 grade), reach-ul a fost mărit (de la 449 mm la 473 mm pentru cadrul L), iar prin coborârea rulmentului pedalier și a înălțimii de încălecare, bicicleta a devenit și mai stabilă.

05_resize.jpg

Toate aceste modificări oferă ciclistului mai mult spațiu de manevră când este pe bicicletă. De asemenea, riderul simte că este una cu bicicleta, fapt care îl ajută să controleze mult mai ușor bicicleta când terenul devine dificil. Însă nu doar performanțele la vale au fost îmbunătățite. Unghiul tijei de șa a devenit mai abrupt cu 1,5 grade (la unele mărimi de cadru chiar 2 grade), lucru care face ca pedalarea să devină mai ușoară, permițând ciclistului să apese cu putere mai mare.

04_resize.jpg

Însă o geometrie bună nu ajută dacă suspensia nu își face treaba. În comparație cu generația anterioară, la noua Ninety-Six raportul de pârghii în cadrul suspensiei spate este mai progresiv. Progresia este de peste 7%, fapt care se potrivește perfect cu suspensiile moderne de cross country de azi, care au camere mici de aer. Raportul mare de la început permite suspensiei să fie lină pe denivelările mici în timp ce progresia oferă susținere bună când ești la mijlocul cursei suspensiei. În plus, biciclete vine cu noul sistem P-FLEX, prin care s-a eliminat pivotul care unește țevile seat stay și chain stay. Astfel, mișcarea se obține excluziv din felxia carbonului, efectul secundar benefic fiind o greutate mai mică a bicicletei și o rigiditate mai mare a cadrului.

Ambele elemente, geometria și suspensia, combinate cu greutatea redusă, lucrează în perfectă armonie creând cea mai capabila și probabil cea mai rapidă Ninety-Six din istoria Merida, cu care te poți bucura de „Trail and Track la viteză maximă”!

Noua Merida Ninety-Six 2021 este disponibila în patru variante de echipări, toate cu cadru din carbon. În România primele biciclete vor fi disponibile începând cu februarie 2021, prin rețeaua noastră de comercianți.

  •  Merida Ninety-Six RC 5000 – 12,07 kg; 18.290 lei
    Geometrie cross country, suspensii RockShox, echipar Shimano SLX/XT/Deore
  • Merida Ninety-Six RC XT – 11,55 kg; 20.990 lei
    Geometrie cross country, suspensii Fox Performance, echipare Shimano XT
  • Merida Ninety-Six 8000 – 11,57 kg; 28.990 lei
    Geometrie trail, suspensii RockShox, echipare Sram GX Eagle/Shimano XT
  • Merida Ninety-Six RC 9000 – 10,29 kg; 35.290 lei
    Geometrie cross country, suspensii Fox Factory, echipare Shimano XTR