Noua Merida Speeder – ușoară, versatilă, rapidă și chiar mai confortabilă

Odată cu lansarea noii generații de biciclete Speeder, Merida nu doar a îmbunătățit designul ci a adus la zi geometria și a mărit spațiul pentru anvelope, în așa fel încât bicicleta să devină și mai versatilă, putând fi folosită în mai multe situații. Modelul anterior Speeder era văzut drept o bicicletă pentru navetă și plimbări în timp ce noul model a devenit mai sportiv mulțumită noii geometri. Cu toate astea la noua bicicletă poți în continuare să instalezi aripi și portbagaj pentru a o putea folosi la navetă sau ture ușoare.

merida speeder 2020 (1).JPG

Din punct de vedere al designului, noua Speeder se vede că este inspirată din formele cursierei Merida Scultura. Cu siguranță noua Speeder, mai sportivă fiind, a fost gândită să fie legătura dintre cursierele Merida și bicicletele Merida Crossway.

Noua Merida Speeder este o opțiune foarte bună pentru cei cărora le place șoseaua, dar nu vor de pedaleze pe o cursieră adevărată, cu ghidon drop și care în schimb apreciază siguranța oferită de frânele hidraulice pe disc în stil mtb. În plus, întrucât pe Speeder poți instala aripi și portbagaj, bicicleta devine o reală opțiune pentru utilizare zilnică sau chiar bicicleta de folosit în turele interurbane.

merida speeder 2020 (2).JPG

Din punct de vedere al categoriei din care face parte, Merida Speeder face legătura dintre cursiera Merida Scultura și Merida Mission CX și modelele Merida Crossway sau Crossway Urban. Din acest motiv nu este nicio mirare că noua Speeder poartă elemente din ambele tabere.

La cadru, țevile head și top tube vin de la Scultura, lucru care oferă bicicletei un aspect sportiv, în timp ce dropouturile vin de la Merida Mission CX SE. Etrierul frânei spate a fost mutat din partea de sus a țevii seat stay, pe chainstay în timp ce cablul frânei spate este acum ghidat prin interiorul cadrului. Acest lucru oferă bicicletei un aspect mai “curat”, iar în cazul în care trebuie să iei bicicleta pe umăr, nu mai ai acum un cablu pe partea inferioară a țevii top tube, care să te incomodeze. Nu în ultimul rând diametrul tijei de șa a crescut la 30,9 mm, dimensiune care a devenit în ultimii ani, standard la majoritatea bicicletelor de cross și mtb.