Noutăţi pentru anul 2012 de la Merida – partea 2

 Merida Optimized Ride Engineering 
Şi mai multă atenţie pentru un comportament optim a suspensiei
 
Primul articol al seriei despre Merida One-Twenty se poate citi aici. 
 
Nu este sigur că pentru un MTB fully pentru toate mărimile de cadru suspensia se va comporta la fel. Noi printr-un efort susţinut din partea inginerilor proiectanţi, vom încerca să fim siguri că pentru toate mărimile suspensia se va comporta la fel. Am dori să vă oferim chiar mai mult:
M.O.R.E. - Merida Optimized Ride Engineering
 
 120110 more
 
Pe piaţă există multe variante de biciclete cu suspensie faţă spate (pe scurt: fully). Aceste sisteme diferă de regulă prin modalitatea în care telescopul este legat de restul cadrului cu ajutorul unui rocker-link (balansier). Poziţia lanţului deasemenea are o influenţă asupra comportamentului întregului sistem de suspensie prin forţele care acţionează asupra pedalelor în timpul pedalării. Trebuie luat în calcul că la un lanţ care este proiectat pentru 27 sau 30 de viteze, care viteze sunt cel mai des folosite de către ciclist. La vitezele “preferate” influenţa pedalării trebuie să aibă efectul cel mai mic asupra suspensiei.
Deasemenea trebuie calculat independent efectele modificării geometriei cadrului în timpul mişcării suspensiei. După ce toate aceste variabile au fost luate în calcul se poate trece la calcularea caracteristicilor sistemului de suspensie. Cunoscând aceste fapte, este evident că un fully competiţional XC în comparaţie cu un all-mountain cu cursa lungă a suspensiei va trebui abordat total diferit din punctul de vedere al priectării chiar dacă principiul sistemului de suspensie este la fel. Inginerii noştrii cunoscând aceste principii s-au apucat să dezvolte conceptul M.O.R.E.
 
Nu contează pe ce principiu funcţionează suspensia – poate să fie cu un singur punct de articulaţie, cu mai multe sau să fie doar cu un punct virtual – altceva este important: rezultatul. Esenţial este, indiferent de soluţia adoptată, cu ce randament lucrează suspensia, cum reacţionează la forţele care vin din direcţia terenului acidentat în timp ce faţă de forţele rezultante din pedalare să reacţioneze cât mai puţin posibil. Un producător de elită de biciclete trebuie să depună toate eforturile pentru a atinge aceste deziderate chiar dacă la prima vedere se pare că cele două lucruri se exclud reciproc. 
 
Pentru anul 2012 fully-urile  Merida cu cursa suspensiei între 100 şi 140 mm reprezintă o variantă îmbunătăţită a sistemului cu un singur punct de articulaţie. În pofida faptului că acest sistem este considerat ca principiu clar şi unitar, bicicletele Ninety-Nine, One-Twenty şi One-Forty nu seamănă între ele la modul în care funcţioneză suspensia lor. Pentru a putea găsi soluţia optimă pentru diferitele necesităţi care apar la diferitele categorii de competiţii, echipa de proiectanţi de la Merida a lucrat cot la cot cu cicliştii profesionişti de la Multivan Merida Biking Team. În paralel s-a dezvoltat şi o colaborare fructuoasă cu producătorii de telescope pentru a putea găsii soluţia optimă pentru fiecare aplicaţie în parte şi aşa am putut să vă oferim chiar mai MULT: M.O.R.E.!
 
Biciclete Merida cu sisteme de suspensie M.O.R.E.:
 
CARBON_2000_D_2012_CAT.jpg
Gama Merida One-Twenty 
 
CARBON_TEAM_D_2012_CAT.jpg
Gama Merida Ninety-Nine