Multe lucruri s-au schimbat de cand Merida face parte din UCI WorldTour ca sponsor de titlu al echipei Lampre-Merida. Deja din anii anteriori Merida Scultura SL si-a castigat locul de seama in „Liga Campionilor la Ciclism Sosea”. Pentru 2014 au fost adaugate alte doua modele la fel de competitive. Reacto EVO este o masina de curse pursange. Este bicicleta perfecta pentru sprinturi, evadari solo si contratimpuri in catarare. In acelasi timp Ride PRO este modelul optim pentru acele provocari dificile date de „clasicele pavate”, unde viteza este dictata in primul rand de confort.
Chiar de la prima vedere iti dai seama ca Reacto EVO va fi si mai aerodinamica in 2014. Desi UCI are reglementari extrem de stricte, Reacto EVO este mult mai aerodinamica fata de modelul semi-aero anterior fara a incalca nicio regula a Uniunii. Insa nu doar cadrul a fost luat in calcul cand s-a imbunatatit aerodinamica. Designul a fost la fel de important si cand s-a regandit furca, dar si pozitionarea franelor.
Pentru furca a fost ales un design care separa 3 elemente de aerodinamica. Acest principiu a fost testat si verificat cu succes la modelul Warp TT. Astfel, cele 2 picioare ale furcii sunt pozitionate suficient de departe unul fata de celalalt pentru ca, impreuna cu roata dintre ele, sa formeze 3 entitati disticte aerodinamice. Avantajul acestui ansamblu este ca fiecare obiect devine independent turbulentele fiind in acest fel semnificativ reduse. Sistemul este si mai mult imbunatatit multumita noului standard pentru instalarea direct mount a franei. Sistemul este folosit atat la frana fata cat si la frana spate aceasta fiind instalata acum imediat in spatele rulmentului BB.
Performanta lui Merida Reacto EVO este imbunatatita, de asemenea, si multumita tevii conice steerer care creste de la 1 1/8 in partea de sus la 1,5 in partea de jos la care se adauga rulmentul pedalier BB386 extrem de rezistent la torsiune. Nu in ultimul rand, cadrul, care are putin peste 1 kg, este extrem de usor si rezistent.
Pentru Reacto EVO, tija de sa S-Flex optimizeaza confortul deja aflat la un nivel ridicat. Multumita capului pivotant unghiul seii se poate regla intre 72 si 75 grade. Aspectul estetic este imbunatatit de rutarea interna a cablurilor cat si multumita colierului pentru tija de sa integrat in teava top-tube.
Pe de alta parte cursiera Merida Ride PRO, noua pentru 2014, dispune de proprietati similare masinilor de off road. Acest model combina cele mai bune calitati ale lui Scultura SL cu cele mai bune virtuti ale modelului Ride COMP. Din acest motiv Ride PRO este unealta principala de lucru a echipei Lampre-Merida atunci cand vine vorba de curse pe teren dificil.
Tevile seat stay sunt extrem de plate, doar 10 mm, si se conecteaza de seat tube intr-o zona foarte joasa. Rezultatul este un confort excelent si un flex potrivit pentru aceste tevi. La aceasta se adauga si tehnologia „Bio Fiber Damping Compound” care are rolul atenuarii tuturor vibratiilor asfaltului. Tevile spate ale cadrului accepta anvelope late de pana la 28mm.
La noua furca de la Ride PRO se observa partea de confort inca de la prima vedere. Constructia sofisticata „Double Chamber” ofera o foarte buna precizie si manevrabilitate la care se adauga o atenuare foarte perceptibila a vibratiilor din drum. Din acest motiv ciclistul va obosi mult mai tarziu. Ride PRO dispune, de asemenea, de posibilitatea instalarii de aripi pentru a putea folosi bicicleta si in sezonul ploios. In plus bicicleta ofera toate compatibilitatile necesare pentru orice groupset mecanic sau electric de la Shimano, Sram sau Campagnolo.