Prim contact: Merida Ride Adventure CF, cu transmisie 1x

Frânele pe disc au născut controverse imense în lumea conservatoare a cicliștilor de șosea, astfel că nici acum, după ceva ani buni de când au apărut, încă nu au fost acceptate definitiv în cursele UCI, dar nici în concepția proprie a mult prea multor cicliști. Astfel că lansarea transmisiilor 1x pentru cursiere din partea SRAM reprezintă un gest de curaj aproape nebun! Dar iată că acest sistem, pentru unii încă de neconceput nici pe MTB, a prins la o categorie de cumpărători, motiv pentru care din ce în ce mai mulți producători oferă în gama lor și astfel de biciclete de șosea, chiar dacă pentru moment e vorba de modele de ciclocros, gravel sau endurance.

CnuomkxVIAAmCzj.jpg

Evident, ca un avid pasionat de noutăți tehnice, am fost atras de ideea 1x de când am auzit de ea. Evident, mi-am pus câteva întrebări pe care și le-ar pune oricine: sunt suficiente rapoartele pentru șosea? Dacă am raport bun la urcare, o să am destulă ”pedală” la coborâre? Și mai ales nu sunt oare treptele de viteză prea depărtate? Prezent pentru a lua contact cu modelele 2017 de la Merida am rămas plăcut surprins să văd existența nu doar a modelelor de ciclocros 1x ci și a unei versiuni a cursierei Endurance a lor, Ride, echipată cu Rival1! Evident că nu am pierdut ocazia de a o testa, pe scurt e drept!

Aricolul a fost publicat in original pe Freerider.ro si poate fi citit integral aici.

CnuommlVMAAbQVe.jpg