Pro bike – Full suspension-ul Merida Ninety-Nine 9.Team al lui Jose Antonio Hermida

29.03.2015.

Preluare dupa bikeradar.com

 

Medaliat cu aur la Olimpiada din 2010 şi finisher în Top-10 la ultimele 4 jocuri Olimpice (de asemenea medaliat cu argint în 2004) Jose Antonio Hermida Ramos este o figură populară şi îndrăgită indiferent de evenimentul la care participă. La ultima ediţie a maratonului pe etape Absa Cape Epic, Jose a participat alături de colegul său de echipă Rudi Van Houts cu care a obţinut un foarte bun rezultat la general.

Însă astfel de evenimente sunt şi ocazii perfecte pentru a analiza de aproape şi în detaliu bicicletele cu care participă la curse veritabile elita mondială a cross country-ului şi maratoanelor de mountain bike.

Îl ştim pe Jose ca fiind un fan al bicicletelor hardtail cu excepţia maratoanelor pe etape, aşa cum a fost şi în cazul cursei din Africa de Sud.

12.jpg

Anul trecut Bikeradar.com a cântărit bicicleta hardtail Merida Big Nine CF Team a lui Jose obţinând valoarea de 8,8 kg, o greutate semnificativ mai mica decât full suspension-ul de la Absa Cape Epic care avea 11,4 kg. Este posibil ca accesoriile precum camera video şi piesele de schimb să fie de vină însă îţi faci totuşi o idee despre dificultatea maratonului când nici bicicleta nu poate fi una din cele mai uşoare.

Fiecare mână controlează un blocator de suspensie. O alegere interesantă având în vedere că există opţiune pentru o singură manetă care controlează ambele suspensii. Însă alegerea nu este neapărat curioasă dacă ne gândim la faptul ca Jose este practic un ciclist de hardtail. Având acest setup el poate bloca la nevoie doar spatele.

 

04.jpg

La fel ca şi la hardtail-ul său, roţile de 29 inch presupun nişte modificări pentru ca ghidonul să stea mai jos. Asta a însemnat instalarea pipei direct peste rulment. Aşa cum am mai spus Cape Epic este  o cursă extrem de solicitantă pentru piese aşa că este posibil ca rulmentul superior al headtube-ului să fie înlocuit de-a lungul cursei.

17.jpg

La fel ca riderii de pe primele două poziţii ale podiumului de la Cape Epic şi Hermida foloseşte transmisia Sram XX1cu o singură foaie. Dacă la alte curse l-am văzut pedalând pe o foaie de 36T la Cape Epic Jose a pedalat pe o foaie mai mică de doar 32T. Shifterele sunt de tip Grip, iar casete de pinioane are plaja 10-42T.

09.jpg

Hermida este sponsorizat de Fulcrum însă la acest maraton doar spatele a fost de la această marcă, Fulcrum RED Carbon 29. Pe faţă furca RockShox RS1 cere un butuc special. Din acest motiv pe faţă Jose a folosit un butuc SRAM ‘Predicitive Steering’ instalat pe o jantă Stan’s Race Gold.

08.jpg

În trecut Hermida a declarat că la roata faţă foloseşte cameră pentru a se asigura că anvelope nu iese de pe jantă când virajule este puternic. Dar ţinând cont de faptul că traseul Absa Cape Epic este plin de spini putem presupune că anvelopele sale Maxxis Ikon sunt tubeless cu substanţă autovulcanizantă din belşug. Având o lăţime de 2.2 aceste anvelope dispun de cauciuc triple-compound şi protecţie suplimentară la pană.

07.jpg

Şaua este la fel ca cea pe care o foloseşte pe hardtail. Este vorba de un Prologo Scratch cu suprafaţă aderentă CPC. Ghidonul are o lăţime de 660 mm instalat pe o pipă PRC (Procraft Racing Components) de 110mm lungime.

11.jpg

Hermida a apelat la mai multe modalităţi prin care îşi transportă obiectele necesare în timpul cursei. Vorbim de o trusa Specialized SWAT EMT instalată dedesubtul bidonului de apă. Un elastic şi velcro susţin un SpeedSleev unde ţine o cameră din latex, cartuşe CO2 şi levier. La ghidon mai are instalat un kit Sahmurai Sword pentru reparaţia anvelopelor tubeless. În cele din urmă un al 2lea bidon de apă este instalat pe tija de şa susţinut de un suport KCNC.

05.jpg

Specificaţii bicicletă:

Cadru: Merida Ninety-Nine 9.Team, mărime M (17”)
Furcă: RockShox RS-1, 100mm, Sprint lockout
Shock spate: RockShox Monarch XX, Sprint lockout
Headset: capsulat, fără capac
Pipa: Procraft PRC 110mm
Ghidon: Procraft PRC Carbon 660mm
Frâne: Sram XX
Schimbător spate: Sram XX1
Shiftere: Sram XX1 Gripshift
Pinioane: Sram XX1 10-42T
Lanţ: Sram XX1
Angrenaj: Sram XX1, direct-mount X-Sync, foaie 32T, 175mm
Rulment BB: press-fit
Pedale: Time ATAC XC12 Titan Carbon
Roată faţă: butuc SRAM ‘Predictive Steering’, jantă Stan’s Race Gold
Roată spate: Fulcrum Red Carbon 29
Anvelope: Maxxis Ikon 2.2in 3C EXO Tubeless-ready
Şa: Prologo Scratch Pro CPC nack
Tija de şa: Procraft PRC carbon, fără offset
Suporţi bidon apă: Arundel Mandible, Specialized Zee carbon
Extra: coarne Procraft; Specialized EMT SWAT, computer Garmin, SpeedSleev.

Dimensiuni:

Înălţime ciclist: 1,72m
Greutate ciclist: 65 kg
Înălţimea şeii de la BB (C-T): 725mm
Setback şa: 45mm
Lungime seat tube (C-T): 432mm
Distanţă vârf şa – ghidon: 555 mm
Lungime head tube: 100mm
Greutate bicicletă: 11,14kg

01.jpg

02.jpg

03.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

18.jpg

HU | RO