Test anvelope CST Beater 29er

De curând cel mai mare portal velo din Romania, Freerider.ro a testat noile anvelope CST Beater destinate bicicletelor mtb 29er. Din text rezultă că performanţele şi calitatea s-au ridicat la pretenţiile pe care trebuie să le aibă orice ciclist care se respectă. Iată părerea redactorilor:

„Am testat recent anvelopele producătorului taiwanez CST, cel mai mare fabricant de anvelope din lume cu aproape 30.000 de angajaţi. Dacă CST şi Taiwan nu îţi sună prea bine poate Maxxis îţi este mai familiar, întrucât Maxxis International este numele sub care funcţionează compania.

O singură privire asupra roţilor este suficient pentru a-ţi da seama că au fost gândite pentru viteză şi teren uscat. Producătorul confirmă menţionând la specificaţii „hard pack”, „loose”, „loose over hard” şi „medium”. Aşadar viteză maximă pe teren uscat, ferm şi aproape ferm. Profilul este format din proeminenţe cu profil redus care generează aderenţă pe drumuri de pământ bătătorit, pietre uscate şi asfalt. Terenul „loose” se referă la potecile de pădure mai deteriorate, sau cu pământ reavăn, care în multe locuri sunt foarte prăfuite şi cu pământ care se desprinde uşor.

test recenzie anvelope cauciucuri cst beater 01_resize.jpg

Anvelopele CST Beater dispun de mai multe tehnologii utilizate: EPS (Exceptional Puncture Safety) care înseamnă inserarea unui strat suplimentar de cauciuc special vulcanizat între carcasă şi profil. Acest strat se afla doar pe centrul anvelopei. Beater dispune în alcătuire şi de două tipuri de cauciuc (dual compound). Pe centru este folosit ceva cu duritate mai mare pentru uzură mai mică în timp, iar pe laterale este un compus mai moale pentru aderenţă bună pe viraje. Cauciucul lui CST Beater dispune de o densitate de 60 TPI (Threads Per Inch) fiind cumva la mijloc între anvelopele entry level, care dispun de 27-33 TPI, şi cele de top care au 120 TPI sau peste. Cu cât TPI-ul este mai mic cu atât anvelopa este mai robustă, mai rezistentă în timp, dar mai grea şi mai puţin performantă sau confortabilă. Un TPI ridicat oferă rezistenţă mai mică în timp, dar confort şi performanţă ridicată mulându-se mult mai bine pe teren. Aşadar Beater-ele se află undeva la mijloc.”

Articolul a fost publicat în original pe Freerider.ro şi poate fi citit în întregime aici.