Test cadru Ritchey Road Logic

 
Am decis sa testam un cadru destinat, in principal, cunoscatorilor si celor care apreciaza arta si calitatea. Persoana aleasa a fost un tester independent care, in calitate de redactor la site-urile de ciclism DirtBike.ro si MBike.ro deţine suficientă experienţă pentru a avea o parere obiectiva. Iata ce ne-a transmis Dan Mazilu in legatura cu frameset-ul Ritchey Road Logic pe care l-a folosit la cateva ture de placere, la depalsarile prin oras, dar si in concurs.
 
Sa testez o bicicleta de sosea nu a fost o sarcina usora. Sunt mtb-ist dintotdeauna, iar pe biciclete de sosea nu m-am prea dat. Cu toate acestea insa am facut-o de cateva ori cu ocazia press camp-urilor Merida desfasurate in Palma de Mallorca, Spania. In plus, vara trecuta, am testat o cursiera de la o companie concurenta si am ramas profund impresionat. Literalmente profund. M-am trezit ca pedalam avand un mare zambet pe buze in acelasi timp.
 
Am decis ca a venit vremea ca din colectia mea de bicicleta sa faca parte si o cursiera. Nu am facut-o pentru ca ma dadeau banii afara ci din alte motive. Unul ar fi ca venea iarna si pentru a iesi la ture de antrenament intr-un mod eficient ai nevoie de bicicleta de sosea. Alt motiv a fost ca multi prieteni au deja cursiere si imi doream sa ies alaturi de ei si la turele de sosea. Si nu in ultimul rand aspectul clasic, traditionalist, dar si modern in acelasi timp care m-a cucerit.
 
Bicicleta de care vorbim este Ritchey Logic. De fapt vorbim doar de cadru pentru ca Ritchey si BikeFun Romania o ofera la vanzare doar ca set cadru, adica rulmentul headset, furca si cadru. Si este o minunatie si o bijuterie in acelasi timp. Intr-o lume in care aluminiu super manipulat prin tehnologii „aerospatiale” si carboane care mai de care mai hi-tec, vine Ritchey si ne propune un cadru din otel. Da, simplul si banalul otel este pe care sa revina in lumea moderna de azi. Insa nici acest otel nu este, evident, chiar atat de banal si simplu. Este prelucrat si subtiat folosindu-se aceleasi tehnici de ultima ora ca la orice alta bicicleta de top. Aspectul final insa, clasic si modern in acelasi timp, este ceea ce face acest cadru sa fie mai mult decat special. 
 
_IMG_4531.JPG
 
La cadrul din otel triple butted se adauga rulmentii headset-ului, care sunt cei mai buni – gama WCS, cat si furca de top WCS Ritchey complet din carbon – picioare, umeri si steerer. Furca, in culorile si designul acesta, nu exista decat impreuna cu cadrul Logic. Insa aceasta este destul de similara, tehnologic vorbind, cu top-ul WCS UD Carbon care se vinde after market. Toate au cantarit in jur de 1,9 kg pentru cadrul marime 55 cm. Greutatea nu este frapanta, este chiar destul de mare in comparatie cu ce obtii azi de al cadrele din carbon, insa pentru un otel este mai mult decat respectabil. Cadrul este oferit intr-o singura culoare, gri, aparent neinteresanta insa impreuna cu restul designului discret la care se adauga alte cateva pete discrete de culoare, aceasta bicicleta va iesi in evidenta in marea de culori ale bicicletelor de carbon si aluminiu.
 
colaj 1
 
Cadrul a fost dotat cu un groupset Shimano Ultegra, roti Ritchey Zero si cockpit cu componente Ritchey modeste. Greutatea finala a bicicletei a iesit la 8,54 kg, fara pedale, din nou, o greutate excelenta pentru acest tip de bicicleta. Daca acest frameset ar fi fost dotat cu componente de top cu siguranta greutatea finala ar fi fost cu cel putin 1 kg mai mica.
 
Nu voi pretinde ca stiu cu ce se mananca ciclismul de sosea, insa chiar si eu, obisnuit cu robustetea bicicletelor de munte, am apreciat confortul si manevrabilitatea acestei biciclete. Si poate tocmai pentru ca sunt obisnut cu suspensiile moi ale mtb-urilor am fost persoana potrivita pentru test, intrucat m-am simtit excelent tot timpul pe acest cadru. Otelul confera un confort incredibil. Am iesit la mai multe ture de placere si la cateva de antrenament in jurul Bucurestiului. La toate astea se adauga chiar si un concurs la care am participat in toamna. Pot spune ca pozitia care mi-a imprimat-o cadrul, la care s-a adaugat elasticitatea si rigiditatea in acelasi timp, mi-au permis ca de fiecare data sa termin cursa sau tura foarte satisfacut si nu injurand de mama focului de dureri sau anchilozari.
 
IMG_4553_1.JPG
 
Aspectul curat si clasic al bicicletei te va atrage in primul rand dupa care vei observa si performantele. Tevile stay sunt scurte si sportive, acestea terminandu-se intr-o pereche de dropout-uri superbe stantate cu logo-ul Ritchey. Teava headtube este moderna si vintage in acelasi timp. Este subtire, pentru a pastra aspectul retro al bicicletelor vechi din otel, insa capetele sunt largite pentru a incapea rumentii moderni ai headset-ului. Tot aspectul asta subtire al tevilor de otel iti ofera sentimente amestecate. Arata excelent dar parca ceva nu este la locul lui. Sentimentul este accentuat cand ridici bicicleta de teava toptube si simti de parca ai apuca o teava subtire de gaze. Fiind obisnuit cu cadrele din carbon si aluminiu cu diametru mare Ritchey Road Logic subliniaza inca o data performanta si estetica unui cadru din otel.
 
colaj 2
 
Am observat ca geoemtria cadrului este gandita pentru turele lungi, placute si nu neaparat pentru concursuri. Cadrul nu prezinta elemente socante de design si nici nu are forma perfecta de romb. Geometria pare mai degraba a fi compacta intrucat teava top-tube este usor inclinata, iar lungimea tevii head-tube pare a fi mai buna pentru un sportiv antrenat decat pentru unul care iese doar ocazional la plimbare. Nu in cele din urma, cadrul si furca ofera spatiu suficient si pentru anvelope de sosea mai mari pentru confortul sporit al ciclistilor amatori. Ritchey spune ca vor intra fara probleme anvelope de 700x28c insa am reusit sa introduc fara prea mari probleme si unele de 700x32s.
 
IMG_4536_3.JPG
 
Bicicleta este extrem de stabila pe coborari unduitoare. Chair si la viteze de peste 40 kmh daca iei mainile de pe ghidon bicicleta nu va oscila. La concursul de sosea din tomna a fost si o portiune de cateva sute de metri de drum neasfaltat. Peste aceasta portiune, am trecut, este drept ca ridicat din sa, fara probleme si cu viteze de peste 30 kmh. Din nou aici este de laudat confortul sublim.
Apoi, pe virajele normale cat si pe cele stranse, bicicleta a fost la fel de confortabila si previzibila. Doar pe virajele in ac de par am simtit ca parca nu se afla in largul ei, a se citi ca eu nu ma aflam in largul meu. De aici trag concluzia ca acest cadru poate fi folosit la orice, de la ture lungi pe sosea la concursuri. Singurul loc unde poate nu va straluci ar putea fi cursele criterium din orase cu viraje in ac de par. 
 
IMG_4561_1.JPG
 
Si sa nu uitam de partea practica a otelului. Intr-un concurs nu sunt rare ocaziile cand se intampla accidente. Lovirea si deteriorarea cadrului de bicicleta este aproape la fel de importanta ca si accidentarea ciclistului. Un cadru din otel va fi intotdeauna mai usor si mai ieftin de reparat in comparatie cu unul din aluminiu, carbon sau titan.
 
Insa toate acestea vin la un pret, care este destul de mare. Majoritatea vor spune ca la banii astia poti cumpara un mtb intreg, nu doar un cadru si o furca si ar avea dreptate. Insa aici vorbim de traditie, experienta, finete, perfectiune in fabricatie, pasiune si piese de top. Cam tot ce inseamna marca Ritchey in lume. Mai vorbim si de valoarea marcii care are si aceasta un pret. Mai vorbim si de sudura impecabila si de toata grija si perfectiunea cu care cadrul a fost pus cap la cap. Este ca si cum ai compara un pahar suplu de sampanie cu o halba plina cu bere. Amandoua sunt lichide si amandoua sunt bune insa nu sunt nici pe deaprte acelasi lucru, iar publicul tinta este clar altul.
 
IMG_4552.JPG
 
In concuzie cadrul Ritchey WCS Logic este unul destinat turelor epice, lungi si confortabile. In acelasi timp nu-ti va fi niciodata rusine intr-un concurs cu aceasta bicicleta. Face fata cu brio la sprinturile dure ridicat din sa cu toate ca se simte putin flexarea BB-ului fapt care confera insa mai mult confort unui amator. Bicicleta este la fel de buna si pentru antrenamente serioase in orice conditii meteo si nu in ultimul rand pentru mersul prin oras, cu treaba.  Iar intr-o lume unde aspectul conteaza aproape cel mai mult, liniile clasice, traditionaliste si moderne in acelasi timp, te vor scoate in evidenta peste tot. Asa cum s-a intamplat si la concursul de sosea din toamna unde Ritchey Logic a fost una dintre cele mai admirate biciclete. 
 
Pe pagina noastra de Facebook poti accesa o galerie foto completa cu imagini ale cadrului