Test geantă BikeFun Expansion

27.09.2015.

Întrucât cicloturismul este în plină dezvoltare în România am dorit să vedem care este părerea redactorilor de la Freerider.ro vis-a-vis de coburile Bikefun. Iată mai jos recenzia realizată de ei pentru geanta Bikefun Expansion. Ne bucurăm că acest produs le-a plăcut şi l-au considerat folositor.

 

Articol publicat în original pe Freerider.ro

 

Recent am testat coburile BikeFun pentru ture scurte şi medii de 2-5 zile. Durata în timp este limitată de capacitatea coburilor care este de 8 litri respectiv 26 litri când buzunarele laterale sunt desfăcute.

012.jpg

Sunt coburi destinate portbagajului spate sau faţă al bicicletei putând fi folosite cu succes şi pe portbagajul care se fixează pe tija de şa aşa cum le-am folosit şi noi. Fixarea de portbagajul metalic se face prin 6 chingi cu velcro. Două mari principale dedesubt şi câte două mai mici în cele două capete. Fixarea se face suficient de bine însă în cazul în care coburile nu sunt complet pline sunt şanse ca acestea să se mişte puţin în timpul mersului fiind necesară o ajustare periodică.

005.jpg

Pereţii acestor coburi nu sunt rigizi, nu au la interior inserţii din plastic. Însă nu este nici doar un fâş simplu. Între cele două straturi de ţesătură este introdus un material semi-rigid care menţine forma coburilor atunci când acestea sunt goale. Dar de preferat este compartimentul central/principal să fie complet plin pentru a-şi păstra cu adevărat forma.

001.jpg

Coburile le-am găsit a fi de o calitate foarte bună. Materialele de construcţie, poliester 600D şi nailon 420D, sunt robuste, iar cusăturile bine făcute. Fermoarul nu este YKK însă acesta funcţionează lin, uşor şi fără blocări. Dimensiunile exterioare sunt de 32×14×18 cm, iar greutatea la gol este de 940 grame. Anticipăm că odată achiziţionate le vei putea folosi cu succes foarte multă vreme.

Coburile pot fi folosite în două feluri: modul „normal” – când niciun buzunar nu este extins şi evident modul „extins” – când desfacem buzunarele laterale. În plus şi buzunarul central poate fi extins prin deschiderea unui fermoar suplimentar. Aşadar în total dispui de 3 compartimente mari în care îţi încap lejer hainele şi echipamentul pentru o tură de cicloturism poate chiar şi de o săptămână dacă nu stai la cort.

013.jpg

Când nu ai multe lucruri de transportat, spre exemplu când eşti la o tură de ciclism asistată de maşină tehnică ce transportă bagajul principal, poţi folosi coburile în modul compact. Chiar şi aşa vei avea loc pentru hainele suplimentare în caz de vreme rece sau ploaie, ceva nutriţie sportivă – batoane şi geluri, portofelul, telefonul, o baterie externă, actele, cheile de la casă şi sculele de bicicletă deşi acestea le poţi păstra în gentuţa lor sub şa, separat.

015.jpg

În modul extins, cu buzunarele laterale depliate, poţi adăuga o mulţime de haine suplimentare cum ar fi hane de schimb pentru seară, încălţăminte de schimb, hainele de dormit, lenjerie, echipament de ciclism de rezervă, electronice şi multe altele inclusiv mâncare normală. Cei 26 de litrii reprezintă o cantitate foarte mare. Imaginaţi-vă echivalentul volumului a 5 bidoane de 5L de apă plată.

În modul extins, cu buzunarele laterale desfăcute şi cel central extins, coburile dispun de două cârlige cu elastic ce se fixează de portbagajul metalic. Acest lucru împiedică buzunarele încărcate să se balanseze în timp ce pedalezi.

011.jpg

Coburile dispun şi de propria husă de ploaie care se păstrează într-un buzunar special separat, aşadar nu o poţi pierde sau rătăci. Husa este în regulă însă poate fi folosită doar atunci când coburile nu sunt extinse şi nu ai nici bidon de apă introdus în buzunarul special. Cu alte cuvinte dacă buzunarele laterale sunt deschise atunci husa nu poate fi folosită. Alternativa este să-ţi introduci toate obiectele din interior în pungi normale de plastic. Noi aşa am făcut şi nu am avut probleme.

004.jpg

Pe exterior coburile prezintă două buzunare şi o cordelină elastică. În buzunarul cu plasă de pe capac poţi păstra spre exemplu două camere de rezervă de cursieră sau una de mtb. Sau poţi păstra la îndemână nişte batoane energizante sau geluri. În buzunarul din spate poţi instala un bidon suplimentar de apă. Pe acest buzunar este cusută şi o gaică de care poţi agăţa un stop de bicicletă.

010.jpg

La capitolul siguranţă coburile mai dispun şi de o serie de elemente reflectorizante pe capac şi pe laterale. Acestea de pe laterale sunt vizibile indiferent dacă buzunarele sunt extinse sau nu. Cordelina elastică este folositoare dacă spre exemplu s-a terminat ploaia, îţi dai jos jacheta de ploaie şi vrei să o pui repede undeva însă nu vrei să desfaci fermoarele cobului. O poţi introduce rapid sub această cordelină.

La interior, în compartimentul principal, mai avem două buzunare cu plasă. Unul pe capac şi unul pe un perete lateral. Aici putem păstra obiecte importante cum ar fi portofelul, aparatul foto etc.

008.jpg

Pentru transport „off the bike”, atunci când ai ajuns seara la pensiune sau când trebuie să te urci cu bicicleta în tren, coburile dispun de mâner pentru transport în mână sau curea ajustabilă pentru transport pe umăr.

014.jpg

 

Concluzie

Plus

Un set de coburi bine construite, foarte încăpătoare pentru cât de compacte sunt, buzunare suplimentare folositoare, uşor de transportat când nu sunt instalate pe bicicletă.

Minus

Husa de ploaie nu poate fi folosită decât dacă nu sunt extinse buzunarele, când compartimentul central al coburilor nu este complet plin atunci acesta îşi poate pierde forma şi turti.

HU | RO