TEST REVIEW MERIDA BIGNINE LITE 1200-D TEAM

"Merida BigNine 1200 Team face parte din categoria bicicletelor de munte care cu usurinta vor trece peste obstacolele unui traseu dificil de concurs, indiferent ca sunt grele urcarile sau coborarile. Daca reusesti sa treci peste aspectul de „tractoras”, rotile mari, cadrul mare, atunci esti pe drumul spre podium cu un astfel de 29er.

 

Nu este un secret ca 29er-ele sunt inca privite cu rezerve in Romania. Nu pentru ca nu ar fi bune ci pentru ca oamenii sunt conservatori si pentru ca te gandesti la o chestiune de genul „daca aveam deja ceva ce mergea foarte bine de ce sa mai inventam ceva nou?”. Gandirea nu este insa cea mai buna. 29er-ele au avantajele lor.
 
Modelul de fata este insa o mica opera de arta. Inca ne intrebam cum au reusit sa faca o astfel de bicicleta, mare, sa aibe doar 12 kg. Cadrul modelului testat si cantarit este de 19”, iar multe din componentele bicicletei sunt mari, de 29-er. Raspunsul vine din faptul ca piesele si cadrul sunt la nivel de top. Pe scurt, bicicleta este modelul pe care ciclistii echipei oficiale Multivan Merida Biking Team o folosesc la concursurile internationale, una din diferenta fiind cadrul care nu este din carbon ci aluminiu.
 
Mbikebelso1.jpg
 
Merida BigNine 1200 este in primul rand o bicicleta foarte confortabila. „La pas”, la o plimbare cu prietenii, te si intrebi cum se poate transforma intr-o arma secreta atunci cand o scoti pe un traseu de concurs. Geometria ajuta insa foarte mult. Bicicleta o simti compacta si bine echilibrata sub tine, iar dezavantajele clasice ale unui 29er, cum ar fi inertia unor roti mai mari, se compenseaza prin franele puternice. Cadrul dispune de suduri slefuite, care dau bicicletei un aspect mult mai placut, dar si reduc putin din greutate. La greutatea redusa contribuie foarte mult si cadrul care dispune de tehnologia triple butted. Cadrul este trecut printr-un proces de tripla subtiere interna care reduce din grosimea paretilor tevilor in zonele unde fortele care umbla prin cadru sunt mai mici. In plus aluminiul Prolite66, si faptul ca forma cadrului este obtinuta prin procedeul Hydro Forming System (HFS), contribuie la greutatea la care multe clasice biciclete de 26” nici nu viseaza sa ajunga..."
 
Mbikebelso2.jpg
 
 
 
 
 
Articolul integral: www.mbike.ro