Testarea bicicletei Merida Reacto DA LTD


Bicicleta din vârful de gamă folosită și de către echipa Lampre-Merida, Merida Reacto EVO am testat-o deja în Mallorca, acum a venit rândul următorului model: Reacto DA LTD… 

 

Testarea bicicletei Merida Reacro DA LTD

Evoluția bicicletei din a doua generație Merida Reacto este strâns legată de echipa profesională de șosea Lampre-Merida. În 2013 această bicicletă a fost utilizată în forma sa de prototip doar de către Alessandro Petacchi și Filippo Pozzato. În sezonul actual bicicleta a putut fi cumpărată chiar și de către publicul larg exact cu aceiași echipare ca și cum o folosesc cicliștii profesioniști – de exemplu campionul mondial Rui Costa – la cursele WorldTour.

DA, de la Dura Ace

Modelul de vârf a fost testat de către noi respectiv am și scris despre asta în special despre avantajele și dezavantajele formei aerodinamice pentru un ciclist profesionist și unul din categoria hobby. Desigur pe lângă date și cifre în acest segment contează deosebit de mult și faptul că ce biciclete folosesc profesioniștii și din acest punct de vedere Reacto stă foarte bine: pe această bicicletă a pedalat aproape un întreg sezon campionul mondial. 

Pozarea cablurilor e pură aerodinamică

Este clar pentru toată lumea: pentru Reacto EVO trebuie plătită o sumă mare. Pentru varianta cu culorile Team  echipată cu Ultegra având tot cadru de carbon și care se situează cu o treaptă mai jos și degeaba avea în acest an un preț cam la jumate tot nu era acea bicicletă pe care o folosea Rui Costa. Modelul pe care l-am testat de această dată, un Reacto 2015 cu ”preț favorabil” nu vrea să ne ducă în eroare chiar dacă are o coloristică specifică Lampre Team însă este clar: echiparea acestui model se apropie mai mult de nivelul de vârf. 

Zona butucului pedalier este deosebit de masivă

Greutatea cadrului (CF3) este de 1150 grame, asta este cu 100 grame mai mult decât modelul de vârf (CF4) care are cea mai mare rigiditate și este cel mai rezistent cadru de carbon. În acest fel nu este cel mai ușor cadru de carbon aero însă datorită aerodinamicității, rigidității și a randamentului la pedalare devine asemănător ca și caracteristici cu modelul de vârf. Deasemenea nici garanția pe viață nu este un aspect de neglijat. Sistemul de schimbătoare Dura Ace, sistemul pedalier Rotor și jantele înalte sugerează o clasă superioară.

Pedalând în șaua Reacto

După ce am definit categoria, hai să vedem încă o dată ce oferă forma aero ciclistului amator. Putem spune că și azi argumentul cel mai la îndemână este că ,,arată cool”, generează admirație, etc. Desigur, rezistența aerodinamică este mai mică, însă luând per ansamblu acest efect se datorează doar în mică măsură formei aerodinamice a cadrului. Pentru aceste rezultate mai bune ,,responsabil” este în primul rând tubul frontal situat mai jos și de aici rezultă mai departe o poziție corporală mai aerodinamică a ciclistului. 



Aproximativ asta ar fi poziția ciclistului cu ghidon triatlon

Este un lucru interesant că pentru mine, ca ciclist din categoria hobby poziția optimă pentru ghidon s-a putut stabili prin montarea distanțierului primit. Am avut impresia că pentru mine un cadru cu fața mai înaltă ar fi fost mai potrivit ca să nu trebuiască să folosesc distanțier. Dealtfel aproape toate inovațiile noi din domeniul aero putem să identificăm și pe aceast Reacto aflat pe locul doi pe paletă: secțiune aero aproape la toate componentele cadrului (profil NACA Fastback), tijă șa aero S-Flex, frâne în poziție aero, cablurile nu sunt la vedere. Doar modelul Lampre Team este construit pe cadrul de carbon CF4, toate celelalte modele carbon folosesc cadrul CF3. Pentru 2015 Merida oferă Reacto și din aluminiu.

Frâna din spate în spate butucului pedalier

Am o sarcină ușoară când vine vorba cui i-ași putea recomada bicicleta Reacto DA LTD. Cadrul este deosebit de rigid, nici fibrele biocarbon din furca șeii și nici tija de șa S-Flex nu fac ca partea din spate a cadrului să exceleze în materie de suspensie dar poate că nici nu asta este idea. Poziția joasă a ghidonului pregătită și pentru sprinturi pe viață și pe moarte spune foarte clar: această biciletă să fie cumpărată de către cicliști care concurează activ! Un alt avantaj este și faptul că prin schimbarea ghidonului și a roților se poate transforma într-o bicicletă contra conometru performantă, adică avem o bicicletă doi în unu! Pentru cicliștii triatloniști, care participă la competiții olimpice sau tip  ironman deasemenea este o alegere perfectă inclusiv datorită geometriei! 

Tijă de șa Aero cu cap "flip- flop", echipat cu șa Prologo

Pe cadru pe lângă profilul aero putem observa câteva rezolvări performante: pozarea cablurilor de schimbător care în partea superioară a tubului superior se întrepătrund în cadru. S-a pus accent pe poziționarea cablurilor de schimbător în așa fel încât să nu aibă nicio șansă să atingă tubul frontal și să zgârie vopseaua. Se poate simplu și estetic rezolva ascunderea cablurilor electrice tot aici prin schimbarea adaptoarelor din cauciuc. Tot o rezolvare de înaltă clasă este garnitura de cauciuc de la tija de șa deși este nevoie de îndemânare să o pui la loc. La capătul tijei de șa găsim un cap ,,flip-flop” cu care putem modifica semnificativ geometria: poate să ajungă șaua mai în față specific pentru triatlon. Deasemenea este o ușurare că după reglarea șeii nu trebuie pierdută vremea cu centrarea șeii.

Sistem pedalier Rotor

Ajungând la echipare mai întâi aș dori să pomenesc de sistemul de schimbător Dura Ace care, precum știm este perfecțiune întruchipată și pe deasupra arată și bine. Sistemul pedalier Rotor este performant, arată bine și este și cool. Frânele Tektro la prima vedere fac o notă discordantă însă doar prin preț: referitor la performanță nu ne putem plânge. Poziționarea lor se pare că a fost deosebit de bine aleasă deoarece în zona butucului pedalier este cel mai rigid cadrul. Dacă analizăm poziția frânelor din punctul de vedere al ușurinței de reglare sau mentenanță situația nu mai este atât de fericită însă trebuie să recunosc că în timpul testelor nu am fost nevoit să umblu la frâne.

Roata FSA Trimax T42

Setul de roți este FSA Trimax T42. La această categorie de biciclete cred că toată lumea este de acord că nu e cazul să discutăm necesitatea jantelor înalte, aerodinamice fiindcă pur și simplu bicicleta ar arăta aiurea fără ele. Comparat cu restul bicicletei, roțile cu jante din aluminiu nu sunt deosebit de ușoare însă sunt aerodinamice și vuietul aerului este o melodie plăcută urechilor. Setul de roți a primit anvelopa mea preferată Continental Grand Prix 4000, care are o aderență deosebit de bună pe teren uscat sau chiar și pe teren umed, are o durabilitate relativ bună, are sistem bun anti-pană și ca să conclud: după părerea mea este o anvelopă super.

Merida Reacto DA LTD

Cu această ocazie am avut plăcerea să mă întâlnesc cu o cursieră serioasă în decursul testelor bicicletei  Merida Reacto DA LTD. Această bicicletă în primul rând aș dori să-le recomand acelor cicliști care se încadrează în categoria de triatloniști, amatori care iau parte la concursuri, și care doresc să aibă și o bicicletă contra cronometru prin modificările de rigoare.

 Articol de Takács Tamás de pe Bikemag.

 

 Bicicleta o poți găsi și pe site-ul nostru: 

 

 

DA_LTD-UD_Carbon

Merida Reacto DA LTD
Detalii produs