Testarea farului meu Sigma Speedster

 În acest an am hotărât să fac o investiție într-un nou far. În urma acestei experiențe mă gândeam să vă împărtășesc câteva dintre observațiile mele. 

La începutul anului vechiul far excelent CatEye cumpărat în urmă cu 8-10 ani s-a defectat și am fost nevoit să fac o prospecție a pieței să văd ce far de încredere găsesc care are și o putere luminoasă considerabilă deoarece pedalez mult și noaptea pe teren accidentat. Funcționarea de încredere a fost un aspect principal pe baza căruia am pornit căutările: farurile „noname" fabricate în China din start au ieșit din calcul. Doream să aleg ceva de la un producător cu renume. Am inspectat și oferta de la producătorul farului meu anterior, dar de acestă dată m-a atras oferta de la SIGMA.

 Dilema care apare este între puterea luminoasă mare și perioada lungă cât luminează cu o încărcare – problemă care se pare este foarte greu de soluționat.

Analizând ofertele, mi-am dat seama că dacă vreau lumină mare și acumulator care ține mult voi putea găsi cu greutate un far care să se încadreze în amândouă criteriile cu atât mai mult că nu vroiam să fac rabat la niciuna dintre ele. Pentru putere mare și distanță mare luminată am nevoie pentru pedalările de noapte pe teren accidentat iar pentru perioadă lungă de iluminare am nevoie în turele mele lungi cu bagaj prin țară.
  Dilema a fost tranșată până la urmă prin cumpărarea a două faruri: SIGMA SPEEDSTER și SIGMA LIGHSTER. În următoarele voi prezenta câteva observații personale legate de SIGMA SPEEDSTER în urma a câteva sute de kilometrii pedalate noaptea cu acest far. 

SIGMA SPEEDSTER – farul care luminează și prin perete
Farul este echipat cu 1 bucată! LED cu care reușește să ilumineze noaptea traseul pe o distanță de 100 metri. Cu cât setez ca fascicolul să bată mai sus, cu atât distanța iluminată crește.

141030 Sigma Olaf 1

 Pentru utilizare urbană sau pe șosea nu este recomandată deoarece poate să orbească pe cei ce vin din față. Am încercat să folosesc farul și în condiții urbane dar a trebuit în continu să reglez înălțimea unghiului fascicolului pentru a menaja ochii celorlalți participanți la trafic. Pare că este o glumă dar nu este: am încercat să văd cum este să vin din față către far și efectul este asemănător cu mașinile care au poziția lungă – e clar că pe teren această putere luminoasă luminează bine.

SPEEDSTER știe trei nivele de putere: după producător nivelul cel mai mic ține nouă ore și jumate cu o încărcare, nivelul maxim ține două ore și jumate. Eram curios să văd cât ține în mod real acumulatorul la putere maximă și surpriză: a ținut trei ore și jumătate. Mă gândesc că se va micșora odată cu înbătrânirea acumulatorilor.

141030 Sigma Olaf 2