Totul despre noua Merida ONE–SIXTY

Modelul One–Sixty pentru enduro cu a sa suspensie de 160 mm a fost serios  îmbunătăţită în 2015. Anul acesta One–Sixty vine cu roţi mai mari (27,5”). Proiectanţii au optimizat pentru această roată toată suspensia bazată pe mecanismul pivotant cu punct virtual VPK. A rezultat astfel o bicicletă cu o suspensie de 160 mm şi un comportament excelent la vale. Roţile de 27,5” care se remarcă imediat conferă o aderenţă ridicată pentru One-Sixty la coborâri. Aceste roţi pot fi folosite cu presiune scăzută pentru a maximiza și mai mult aderenţa. Ca urmare a echipării bicicletei cu roţi mai mari și geometria cadrului a fost reproiectată spatele beneficiind de multe modificări.

IMG_8867.jpg

Ţeava chain stay a crescut de la 435 la 440 mm. Rezultatul se traduce printr-o aderenţă mai bună la deal şi o stabilitate mai bună la vale. Toate acestea fără vreo influenţă negativă asupra manevrabilităţii. Pentru a se îmbunătăţi randamentul suspensiei s–a lucrat şi s–a regândit inclusiv  zona axului spate de la intersecţia ţevilor chain stay cu seat stay. În plus degajarea cadrului faţă de roată s–a mărit acum cu 1 cm pentru a permite instalarea de anvelope de maxim 2,35. Ţeava top tube mai lungă permite acum folosirea unei pipe de 45mm şi a unui ghidon de 760 mm lăţime.

Denumirea “Virtual Pivot Kinematics” sau “VPK” se referă la sistemul de suspensie Merida cu punct pivotant virtual. Majoritatea cicliştilor preferă să urce singuri decât să aştepte următoarea telecabină. Atunci când pedalezi, chiar şi ridicat din şa, vei observa că suspensia rămâne neutră favorizându–ţi randamentul pe urcare. Apoi urmează coborârea unde putem folosi la maximum eficienţa suspensiei VPK. Aceasta rămâne activă chiar şi în timpul celor mai agresive frânări. Întreaga cursă de 145 mm poate fi utilizată. Sistemul este protejat prin ghidarea la interior a cablurilor, dar şi mulţumită protecţiei aplicate pe ţeava chain stay.

Varianta ONE-SIXTY 7.900 este modelul de top fiind echipat cu furca fata Rock Shox PIKE RCT3 cu o cursa de 160mm si un shock spate Rock Shox Monarch RC3 Plus. De schimbarea vitezelor se ocupa transmisia Sram X01 cu 11 viteze in timp ce franarea o face Shimano XT cu discuri de 203mm fata si 180 mm spate. Greutatea acestei biciclete cu cadru mărime M este de doar 13,9 kg!

one sixty 7900.jpg

Merida ONE-SIXTY 7.700 este modelul de mijloc. Acesta renunţa la câteva componente de top în avantajul unui preţ mai bun însă fără a face compromisuri la performanţă. Vorbim astfel de o furcă Marzocchi 350CR însă tot cu o cursă de 160mm la care se păstrează shock-ul performant Rock Shox Monarch RC3 Plus. Transmisia este asigurată de FSA Comet cu o singură foaie de 30T potrivită cu o casetă de pinioane Sram 11-42. Schimbarea vitezelor este făcută de un deraior Sram X1 în timp ce frânarea este asigurată de Shimano SLX cu aceeaşi dimensiune de discuri ca la modelul de top ONE-SIXTY 7.900. Greutatea creste puţin la 14,2 kg însă preţul scade semnificativ.

one sixty 7700.jpg

Cel mai accesibil model este ONE-SIXTY 7.600 însă pentru că este mai ieftin nu înseamnă deloc performanţă mai scăzută. Suspensia faţă este asigurată de o respectabilă furcă SR Suntour Auron LO–RC 15QLC2 cu o cursă de 160mm în timp ce pe spate avem acum un Rock Shox Monarch R Plus. Transmisia este acum 2x de la Shimano cu pinioane 11-36T. Schimbătoarele de viteze sunt Shimano Deore Shadow Plus pe spate şi Shimano Deore pe faţă în timp ce frânarea este făcută cu Shimano M506 şi discuri mari de 203 faţă şi 180 mm spate. Nu în ultimul rând anvelopele Schwalbe Hans Dampf 27 2,35 Performance vor avea grija ca aderenţa pe teren accidentat să se afle la cel mai înalt nivel. Greutate 14,9 kg pentru mărime M.

one sixty 7600.jpg