Bicicleta câștigătoare la Paris-Roubaix 2021 – Merida Reacto!

Datorită suprafeței din piatră cubică pe care se desfășoară o parte din cursa Paris-Roubaix, 55 km mai precis, concursul este considerat un adevărat test atât pentru ciclist cât și pentru echipament. După 20 de ani în care evenimentul s-a ținut pe uscat, anul acesta a plouat la Paris-Roubaix, unde l-am văzut pe Sonny Colbrelli care a pedalat spre o superbă victorie, împreună cu bicicleta sa Merida Reacto.

04.jpg

Surprinzător însa, în ciuda terenului extrem de agresiv cu bicicleta, Merida Reacto a avut nevoie doar de foarte puține modificări pentru a deveni și mai competitivă pe acest teren.

Dintr-un total de 257,7 km, dintre Compiègne și ROubaix, 55 au fost pedalați pe piatră cubică. Și, întrucât în nord-estul Franței ploaia începuse de sâmbătă, cicliștii urmau să înfrunte condiții foarte grele de concurs. Șase ore mai târziu Sonny Colbrelli, de la Team Bahrain Victoriuos, a dovedit că a fost cel mai puternic, câștigând cursa și încununând un sezon 2021 deja fabulos.

06.jpg

Pe drumul său spre victorie, Sonny Colbrelli a concurat pe cursiera aero Merida REACTO, la care s-au făcut doar câteva modificări mici.

Pentru a cuceri „Iadul din nord”, Sonny a ales să concureze pe cursiera Reacto de la Merida, pe care a instalat roțile Vision Metron 55, cu secțiune adâncă, pentru aerodinamică bună pe zonele de viteză. Pentru cea mai bună combinație dintre aderență și protecție la pană, în zonele cu piatră cubică, anvelopele alese au fost Continental GP5000S TR. Cu o lățime generoasă de 32 mm, aceste anvelope oferă foarte mult volum, confort și siguranță. Mulțumită construcției tubeless și soluției antipană adăugată, presiunea din anvelope a putut fi lăsată mai mică, pentru a obține confort sporit, dar fără a adăuga frecare mai mare cu solul.

02.jpg

În afară de ciclistul Marco Haller, toți cicliștii de la Bahrain Merida au ales sa folosească ghidonul cu pipă integrată standard de la FSA, modelul Metron 5D. Mulțumită formei, acest ghidon oferă aderență mai bună a mâinii, atunci când ești pe acele zone extrem de dificile, cu piatră cubică. Sonny a folosit ghidonul FSA K-Force Compact Carbon împreună cu pipa ACR din aluminiu.

Pentru a minimiza oboseala în mâini, mecanicii au instalat pe ghidon două straturi de ghidolină Prologo, pe partea de sus și un singur strat în dropuri. Cât privește transmisia, Sonny a ales pinioane 11-25t cuplate la angrenajul 54/42t, sistemul electronic de schimbare a vitezelor Shimano Di2 Dura-Ace, rămânând neschimbat. Neschimbată a rămas și șaua Prologo Nago C3, pe care Sonny Colbrelli o folosește de la începutul anului.

03.jpg

Astfel, italianul a pedalat spre victorie pe o cursieră Merida Reacto care diferă doar foarte puțin de varianta standard ce poate fi cumpărată din magazin, modificări subtile pe care oricine le poate face ulterior, chiar si acasă.

05.jpg