Trebuie să recunosc că am o slăbiciune pentru hardtail-urile cu suspensii mai mari, lucru care mi se trage din trecutul îndepărtat pe când o astfel de bicicletă era cea mai bună variantă din univers, mai ales că nici nu dispuneam de sume fabuloase ce puteau fi cheltuite pe astfel de pasiuni. Una peste alta, Merida Big.Nine TR 5000 nu este un hardtail cu o furcă de 150mm, însă cursa de 120mm, anvelopele mai late și alte câteva detalii o fac mai capabilă decât aș fi crezut. Este deci un hardtail pe steorizi? Cu siguranță nu, însă este unul mai capabil decât un hardtail cu suspensie de 100mm, iar prin prisma echipării, unul care cu siguranță oferă multă distracție. Este de fapt singura variantă care ar conta pentru mine dacă aș fi obligat să revin din nou la o bicicletă hardtail.
Pe scurt:
- hardtail cu cadru din carbon
- furcă pe aer cu o cursă de 120mm și brațe superioare de 32mm
- preț de achiziție: 11.990 Lei
- roți 29 inch
- pentru maratoane/light enduro
- poziție: centrală/relativ dreaptă
- geometrie: adaptată traseelor de coborâre/urcare
Pentru cine este această bicicletă?
Aș putea spune direct că se adresează celor care nu dispun de bugete prea mari, dar caută o bicicletă cu care să facă ture mai lungi, să meargă și la concursuri de maraton dar să se dea și pe trasee de enduro mai lejere. Par cam multe condiții de îndeplinit, însă în proporție de cel puțin 80% reușește să puncteze în fiecare categorie. Vei spune poate că prețul de 11.990 de lei este destul de mare și că în această sumă vei putea achiziționa o Merida One-Forty, un full cu suspensii de 140mm sau orice altă variantă cu suspensii mai mari. Și este adevărat ce spui, însă scapi din vedere un avantaj extrem de important: greutatea. Căci Big.Nine TR pune pe cântar 12 kg, adică cu aproape 4 kg mai puțin decât un full. Asta înseamnă că poți rămâne totuși competitiv într-un maraton, fără să-ți dai duhul ca să termini pe un loc rezonabil. Cadrul este din carbon, un alt avantaj față de full-ul din aluminiu, roțile sunt mai ușoare – deci accelerezi mai repede și chiar unele componente importante precum transmisia sau frânele sunt multe clase peste. Așadar, de aici diferența de preț.
Citește mai departe pe freerider.ro