Noul model a fost denumit MISSION, referindu-se la momentul în care am pășit pentru prima dată în lumea ciclismului rutier și de gravel. De asemenea, a moștenit genele modelului MISSION CX din cursele de ciclocross, continuând tradiția noastră de a construi biciclete rapide pentru toate suprafețele. De când am lansat modelul SILEX, în urmă cu mai bine de opt ani, ciclismul de gravel – și, în general, ciclismul pe teren mixt – a evoluat considerabil.
Când SILEX a fost lansat, a fost proiectat special pentru ciclismul de aventură, bikepacking și ciclismul off-road inspirat de mountain bike. Deși și-a dovedit valoarea în competiție câștigând Campionatul Mondial de Gravel din 2023, rămâne alegerea ideală pentru cei care apreciază capacitatea off-road adevărată mai mult decât viteza maximă.
Pentru cicliștii pasionați de viteză pe teren tip gravel, inclusiv echipa Bahrain Victorious, am creat SCULTURA ENDURANCE GR, o versiune adaptată pentru gravel a bicicletei noastre premiate pentru anduranță pe șosea. Dar chiar și atunci, obiectivul nostru a fost să creăm o bicicletă de gravel special concepută pentru curse – o bicicletă rapidă, aerodinamică, multifuncțională, cu care poți ajunge cu încredere la linia de start.
Bine ai venit în noua lume a MISSION.
PE URMELE NOASTRE – MOȘTENIREA NOASTRĂ ÎN DOMENIUL CICLISMULUI DE ȘOSEA ȘI A CICLOCROSULUI
Deși numele provine din intersecția dintre ciclocros și ciclismul de șosea/gravel, designul se bazează pe platforma SCULTURA ENDURANCE. Versiunea GR a acestei platforme este deja capabilă să acomodeze anvelope cu balonicitate mare, pregătite pentru curse gravel, astfel încât obiectivul pentru noua noastră bicicletă, concepută special pentru curse gravel și teren mixt, a fost acela de a-i îmbunătăți capacitățile off-road fără a-i pierde moștenirea vitezei pe șosea.
PUNTEA DE LEGĂTURĂ - DE LA CURSELE DE ANDURANȚĂ PE ȘOSEA LA CURSELE PE GRAVEL.
Pe măsură ce subcategorii precum aero, anduranță și pietriș evoluează, bicicletele devin din ce în ce mai specializate pentru a oferi exact ceea ce caută cicliștii. Noul model MISSION face legătura între SCULTURA ENDURANCE și SILEX. Acest lucru este evident în detalii precum spațiul liber pentru anvelope și geometria.
DIMENSIUNEA IDEALĂ A ANVELOPEI - ECHILIBRUL ÎNTRE ADERENȚA PE GRAVEL ȘI PERFORMANȚA PE ȘOSEA
În ceea ce privește spațiul liber pentru anvelope, noul MISSION poate acomoda anvelope gravel de până la 40 mm – compromisul perfect între cele de 35 mm ale modelului SCULTURA ENDURANCE și cele de 45 mm ale modelului SILEX. Această dimensiune oferă echilibrul perfect între spațiul liber necesar pentru ciclismul off-road la viteză mare și liniile curate ale unei biciclete de curse pe șosea.
AVANTAJE AERODINAMICE - CÂȘTIGURI MICI CARE FAC O DIFERENȚĂ MARE PE TOATE TIPURILE DE TEREN
Bazându-se pe dezvoltările modelelor SCULTURA ENDURANCE și SCULTURA, formele tuburilor MISSION adaugă câteva avantaje aerodinamice minore, în special atunci când sunt combinate cu ghidonul din carbon dintr-o singură bucată TEAM SL GR1P. Această concentrare conștientă asupra aerodinamicii diferențiază modelul MISSION de fratele său de gravel, SILEX.
CONCEPUTĂ PENTRU VITEZĂ ȘI STABILITATE – GEOMETRIA
Deși anvelopele mai groase sunt importante pentru confort, aderență și capacitatea off-road, comportamentul bicicletei este determinat în mod fundamental de geometria sa. Pentru a păstra caracteristicile unei biciclete de șosea și manevrabilitatea și accelerația precise moștenite de la SCULTURA ENDURANCE, oferind în același timp performanțe mai bune în teren accidentat, geometria modelului MISSION se situează între SCULTURA ENDURANCE și SILEX.
DETALII OPTIMIZATE PENTRU CURSE - GREUTATE REDUSĂ PENTRU MANEVRABILITATE PRECISĂ ȘI CONTROL TOTAL
Unghiul de 72° al capului oferă o manevrabilitate mai bună pe teren accidentat, fără a face bicicleta să pară greoaie. Reach-ul de 391 mm asigură o manevrabilitate sportivă și agilă pe toate suprafețele. Stack-ul de 569 mm – mai mică decât cea a modelului SCULTURA ENDURANCE de 584 mm și a modelului SILEX de 607 mm – asigură o poziție orientată spre cursă, ideală pentru plimbări rapide pe gravel și antrenamente pe teren mixt.
Centrul de greutate (BB) situat la o înălțime mai mică îmbunătățește și mai mult stabilitatea și controlul, mai ales când părăsești asfaltul. Ai senzația că stai în bicicletă, nu pe ea, iar asta face o diferență enormă: îți oferă o senzație de stabilitate, previzibilitate și încredere atât pe secțiunile tehnice, cât și pe coborâri.
EXPERIENȚA
Obiectivul MISSION a fost acela de a crea o bicicletă special concepută pentru cursele gravel – una care să fie pregătită pentru provocările evenimentelor și curselor pe gravel, precum Campionatele Mondiale UCI Gravel și UCI Gravel World Series. O mașinărie rapidă, agilă și sigură, potrivită atât pentru pasionații de gravel, cât și pentru cicliștii echipei Bahrain Victorious.
Dar MISSION este capabilă de mult mai mult decât atât. Este o bicicletă versatilă, creată pentru terenuri mixte, care se descurcă foarte bine și pe asfalt. Geometria sa echilibrată, dar sportivă, construcția ușoară și cadrul din carbon, pregătit pentru sprinturi, fac ca aceasta să fie o plăcere de pedalat și pe secțiunile de șosea.
„Folosesc și concurez cu Mission de aproape un an. La început, nu mi s-a părut o bicicletă deosebit de remarcabilă, dar, cu timpul, am ajuns să o îndrăgesc. Este incredibil de agilă pe traseele înguste și sinuoase și răspunde imediat când accelerez la ieșirea dintr-o curbă. Geometria sa îmi dă senzația că stau în bicicletă, ceea ce îmi oferă stabilitate și încredere pe terenuri dificile și în coborâri. Excelentă pe gravel, dar impresionantă și pe asfalt – este ca o bicicletă de șosea cu un plus de confort. Noul sistem de ghidon oferă un control și un confort mai bune, iar poziția mâinilor poate fi schimbată ușor chiar și în timpul curselor lungi.”
Lukas Eisele, sportiv
„În comparație cu SILEX, MISSION este mai jucăușă și are o puternică influență a bicicletei de șosea. Obiectivul nostru a fost să o facem directă, agilă și rapidă – și am reușit. Este foarte receptivă la mișcare, dar păstrează capacitățile off-road ale SILEX, astfel încât se comportă convingător pe terenuri accidentate și pante. La prima vedere, poate părea prea agilă, dar manevrabilitatea și poziția de șezut specifică bicicletelor de șosea o fac plăcută și rapidă. Pentru mine, MISSION combină agilitatea unei biciclete de curse cu versatilitatea – perfectă pentru cursele pe pietriș și pentru plimbările de zi cu zi.”
Jens Steinsberger, manager de produse
„Chiar și cu tehnologiile moderne de fabricație de astăzi, nu este întotdeauna clar cum se naște un cadru nou. Forma modelului MISSION reflectă scopul său: tuburi curate, aerodinamice și linii ascuțite care subliniază ADN-ul său de curse. O inovație cheie este compartimentul de depozitare G.U.T. integrat în tubul inferior, care păstrează echipamentul esențial organizat și ușor accesibil. Designul cadrului este precis, distinctiv și oferă echilibrul perfect între eficiență și capacitate off-road. Pentru mine, MISSION este combinația perfectă între inginerie modernă și distracție: o bicicletă care arată rapidă, se simte rapidă și îți oferă încredere oriunde ai pedala.”
Tobias Saalfrank, proiectant de cadre
CARACTERISTICI PRINCIPALE: CADRU UȘOR DIN CARBON – PREGĂTIT PENTRU PERFORMANȚĂ
MISSION este destinat celor care sunt motivați de performanță – care preferă cursele rapide de o zi pe gravel în locul turelor de mai multe zile cu bicicleta. Pentru cicliștii care doresc o bicicletă versatilă, dar puternică, care își păstrează dinamismul pe șosea.
MISSION este construit exclusiv cu un cadru ușor din carbon CF4, care oferă echilibrul ideal între greutate, rigiditate și durabilitate. Este disponibil în cinci niveluri de echipare diferite, astfel încât fiecare să poată găsi versiunea perfectă pentru sine.
SISTEM DE TRANSMISIE DE ÎNALTĂ PERFORMANȚĂ – RAPID, PRECIS, FIABIL
MISSION se bazează pe noile seturi XPLR cu 13 viteze de la SRAM, disponibile pe modelele 6000, 9000 și 10K. Aceste sisteme de transmisie sunt testate pe teren: sunt ușoare, simple și oferă o gamă largă de viteze. Pentru cei care preferă să pedaleze pe distanțe mai lungi, pe teren mixt, cu senzația unei biciclete de șosea, modelele 4000 și 7000 echipate cu sisteme de transmisie Shimano 2x pot fi cea mai bună alegere – acestea oferă o gamă și mai largă de viteze.
Cadrul MISSION acceptă și seturi 2x pentru șosea – acest lucru a fost important în faza de proiectare, în special pentru cei care participă la curse de gravel în stil UCI și au nevoie de viteze precise, cu trepte mici.
SISTEM DE DEPOZITARE G.U.T. – INTEGRAT, PRACTIC, COMPETITIV
Modelul MISSION nu a fost îmbunătățit doar din punct de vedere al geometriei și al poziției șezutului: este dotat și cu numeroase accesorii utile. Sistemul MERIDA G.U.T. (Gear, Useful Things) este un compartiment de depozitare în cadrul inferior care poate fi deschis cu un capac Fidlock. Este perfect pentru depozitarea unei camere de rezervă, a uneltelor sau a oricăror alte accesorii esențiale – toate într-o geantă unică care împiedică zgomotul pe secțiunile accidentate.
Ghidon TEAM SL GR1P – CONTROL PE GRAVEL, VITEZĂ AERODINAMICĂ
Ghidonul din carbon MERIDA TEAM SL GR1P, cunoscut de la modelele REACTO, SCULTURA și SCULTURA ENDURANCE, este o versiune dintr-o singură bucată, adaptată pentru gravel. Are o curbură mai largă și o formă optimizată pentru off-road, care îmbunătățește controlul pe teren accidentat, păstrând în același timp designul aerodinamic și cablurile ascunse. Disponibil pe modelele 7000, 9000 și 10K.
DISC COOLER – PUTERE DE FRÂNARE PUTERNICĂ ȘI CONSTANTĂ
MERIDA DISC COOLER este o soluție dovedită atât pe modelele MTB, cât și pe cele de șosea: disipă mai rapid căldura din discurile de frână, asigurând o putere de frânare puternică și constantă chiar și pe coborâri lungi și abrupte. Pentru performanțe și mai bune, se pot monta discuri de până la 180 mm în față și în spate..
COMPATIBIL CU UDH – FLEXIBILITATE MAXIMĂ A TRANSMISIEI
Cadrul MISSION este compatibil cu UDH, astfel încât poate fi utilizat cu transmisii MTB complete sau cu așa-numitele transmisii „mullet” (care combină elemente de șosea și MTB) – oferind cicliștilor cea mai mare libertate posibilă în alegerea echipamentului.
DE LA ȘOSEA LA PISTĂ – VITEZĂ FĂRĂ LIMITE
Noua noastră MISSION întruchipează cu adevărat obiectivul „viteză pe orice suprafață”. Este o bicicletă de competiții gravel care combină geometria și elementele cheie ale cadrului modelelor SCULTURA ENDURANCE și SILEX – cu o doză bună de ADN de competiții pe șosea, pentru a oferi o experiență rapidă și agilă pe aproape orice teren. Fie că este vorba de competiții rapide tip gravel sau antrenamente pe asfalt, MISSION oferă performanțe excelente. Cu un spațiu pentru anvelope de 40 mm, există suficient loc pentru anvelope de curse gravel mai late sau anvelope de șosea cu volum mai mare, în timp ce greutatea modelului 10K de doar 7,6 kg îl face ușor de urcat pe munte, extrem de receptiv și rapid la ieșirea din viraje. Compartimentul de depozitare integrat al modelului MISSION (G.U.T.) îmbunătățește accesul la energizante și piese de schimb și organizarea acestora în timpul cursei, făcând performanța și mai eficientă atunci când fiecare secundă contează. În cele din urmă, integrarea perfectă a transmisiilor 1x sau 2x permite cicliștilor să găsească configurația ideală, indiferent de stilul lor de cursă sau de mers.
ÎNTREBĂRI FRECVENTE
Modelul MISSION este disponibil și în versiune din aluminiu?
Datorită naturii sale orientate către performanță, MISSION este disponibil numai cu cadru din carbon CF4. Pentru cei care preferă aluminiul sau nu doresc să cheltuiască bani pe o bicicletă cu cadru din carbon, continuăm să oferim versiunea din aluminiu a modelului SCULTURA ENDURANCE GR.
Care este lățimea maximă a anvelopelor pentru noul model MISSION?
Lățimea maximă a anvelopelor este de 40 mm. Aceasta a fost o decizie conștientă, iar mai jos voi explica de ce am ales această lățime:
- Anvelopele înguste oferă o manevrabilitate mai precisă, făcând bicicleta mai agilă și mai ușor de accelerat. De asemenea, sunt mai ușoare, ceea ce contribuie la accelerare.
- Ne-am concentrat pe obținerea unui aspect curat, de bicicletă de șosea, așa că am evitat chainstay-urile prea alungite.
- Pentru ca bicicleta să fie pregătită pentru curse de lungă distanță pe teren variat și curse rapide pe pietriș în stil european, era esențial ca aceasta să poată acomoda transmisii 2x, inclusiv sisteme 2x de șosea (cum ar fi Dura-Ace).
- Cu un spațiu liber pentru anvelope de 40 mm, MISSION se situează perfect între spațiul liber de 35 mm al SCULTURA ENDURANCE și cel de 45 mm al SILEX.
- Dacă doriți să utilizați anvelope mai late pentru curse mai confortabile sau pe distanțe lungi, cum ar fi Unbound, seria SILEX este alegerea ideală: oferă spațiu amplu pentru anvelope de dimensiuni mai mari și avantaje impresionante în ceea ce privește performanța. Iar dacă aveți nevoie de anvelope și mai late pentru utilizare off-road, vă recomandăm modelele BIG.NINE MTB concepute pentru utilizare cross-country.
- MISSION se concentrează pe cursele europene de gravel cu ritm rapid, cum ar fi cursa Cupei Mondiale UCI de la Wörthersee.
- Lățimile reale ale anvelopelor pot varia în funcție de diferite combinații de jante și anvelope, așa că am optat pentru o alegere mai conservatoare de 40 mm pentru a asigura cel mai mare spațiu liber posibil.
- Specificațiile moderne ale anvelopelor și jantelor pun un accent puternic pe performanța aerodinamică, în special în cursele europene de gravel cu ritm rapid. Prin urmare, o lățime a anvelopei de 40 mm este un compromis ideal între lățimea anvelopei și performanța aerodinamică.
Care este dimensiunea maximă a frânelor cu disc?
Deoarece seria MISSION este clar concepută pentru o utilizare orientată către performanță, iar greutatea este un factor cheie, aceasta este echipată standard cu discuri de 160 mm. Cu toate acestea, discurile față și spate de 180 mm pot fi montate prin înlocuirea adaptoarelor corespunzătoare pentru a îmbunătăți performanța de frânare.
Se poate instala un sistem de transmisie MTB sau mullet?
Da, noul MISSION UDH este compatibil, astfel încât poate fi echipat cu ușurință cu un sistem de transmisie MTB sau mullet.
Cât cântăresc cadrul și furca MISSION?
Toate modelele MISSION utilizează același cadru CF4, care cântărește 1.100 g, iar furca cântărește 500 g.
Poate fi montată o transmisie dedicată 2x pentru șosea?
Da, noul MISSION poate acomoda toate transmisiile moderne, inclusiv transmisii 2x dedicate pentru șosea, mai mari, precum sistemul Dura-Ace 52x36. Acest lucru este deosebit de important pentru cicliștii care caută o transmisie strânsă, pe care numai transmisiile dedicate pentru șosea o pot oferi, și este esențial pentru cursele pe pietriș sau pentru configurațiile multi-suprafață.
Care sunt opțiunile de încărcare și montare?
Am proiectat MISSION pentru ciclism și curse de mare viteză, așa că ne-am asigurat că are suficiente puncte de montare pentru scule și depozitarea lichidelor. Cu toate acestea, nu l-am proiectat ca o bicicletă de transport, precum SILEX. Prin urmare, veți găsi trei suporturi pentru bidon în triunghiul frontal, un suport pentru tubul superior în stil bento box și un suport G.U.T. integrat pe tubul inferior, dar nu există suporturi pe furcă.
Pot monta o furcă cu suspensie și/sau un dropper post?
Nu. Deși acestea pot fi benefice în anumite zone de ciclism gravel, MISSION se concentrează mai mult pe greutate redusă și viteză mare decât pe utilizarea pe terenuri foarte accidentate/tehnice. Ciclștii care se aventurează pe trasee care necesită aceste caracteristici ar trebui să opteze pentru SILEX sau BIG.NINE MTB.
Se pot monta apărătoare de noroi?
Da, folosim sistemul de apărătoare de noroi ascunse pe care l-am văzut pentru prima dată la SCULTURA ENDURANCE. Acesta conferă un aspect elegant atunci când este îndepărtat, dar permite și utilizarea apărătoarelor de noroi, deși spațiul liber pentru anvelope este redus la 35 mm.