(foto Traian Olinici)
În perioada 8-12 mai va avea loc în România, pentru prima oară, Campionatul European de MTB. Etapa de la noi din țară se va ține la Cheile Grădiștei Fundata. Alături de foarte mulți cicliști și cicliste de top, din întreaga lume și din România, va participa și ciclista noastră Suzi Hilbert, de la NoMad Merida CST, fiind singura care a fost convocată la categoria Elite Feminin.
Fiind un eveniment de o asemenea importanță, eram curioși să vedem cum s-a pregătit pentru a avea o evoluție cât mai bună. Voiam să știm ce înseamnă pentru ea un astfel de concurs, dar și cu ce bicicletă va participa și dacaă aceasta a beneficiat de ceva modificări speciale, pentru a fi cât mai performantă pe traseul de cross country de la Cheile Grădiștei.
„Cele două curse la care voi lua startul în această săptămâna sunt: Team relay - vineri de la ora 15:00 și cursa principală, XCO - duminică de la ora 13:00. Până vineri voi profita de toate perioadele în care se pot face antrenamente pentru a mă mai pune la punct cu unele elemente de pe traseu.”
„Bicicleta cu care voi participa la curse este Merida Ninety-Six RC 9000, o bicicletă ideală pentru acest traseu, cu o geometrie optimizată pentru coborâri, dar și destul de rigidă pentru urcări și zone de plat. Modificări nu simt ca e nevoie sa aduc bicicletei față de setup-ul actual, care este deja făcut pentru curse. Cauciucurile pe care le folosesc sunt de tip all-around și folosesc inserții pentru a putea optimiza presiunea din cauciucuri în funcție de condiții, fără a risca să fac pană. Probabil acest aspect este și unul dintre cele mai importante pe acest traseu, deoarece zonele cu aderență scăzută din pădure alternează cu rock-garden-uri destul de agresive, prin urmare găsirea unei presiuni care sa ofere aderență, fără a risca prea mult pe partea de pene, va fi un element cheie, după părerea mea.”
„Pe traseu am avut posibilitatea să mă dau deja cu ocazia evenimentului de test, care a fost în același timp și prima etapă a Cupei Naționale de XCO. Mi-a plăcut mult de la primele ture stilul traseului, destul de tehnic, mai ales la viteze mari, dar posibil de parcurs și la viteze mai mici. Acest lucru cred că este un avantaj pentru rideri mai puțin experimentați, care se pot folosi de acest traseu pentru a evolua din punct de vedere tehnic. Ca elemente caracteristice sunt pietrele de toate dimensiunile și formele care îți ataca roțile la tot pasul și din toate direcțiile. Este un traseu destul de influențat de vreme, care pe uscat este flowy și distractiv, dar pe ud poate să devină o provocare destul de mare.”
„Traseul este presărat cu mai multe zone care pot prezenta probleme, de la linia construita care are în componență câteva jump-uri și două-trei zone de rock-garden, la zonele din pădure unde obstacolele sunt naturale. Cred că în funcție de rider, partea care pare cea mai grea se leagă de punctele mai puțin forte ale lui. Din punctul meu de vedere, coborârea naturală în off-camber din pădure este o zonă în care se poate pierde mult timp, chiar dacă nu este extrem de dificilă, iar rock-garden-ul construit este locul în care este cel mai mare pericol de pană.”
„Nu am avut ocazia de prea multe ori să iau parte la un eveniment așa de important, așa că scopul meu principal este să încerc să mă bucur cât mai mult de faptul că sunt aici și că voi lua startul alături de nume foarte mari din ciclismul mondial. În ziua cursei sper să reușesc să mă concentrez cât mai mult pe ce am de făcut și să las deoparte emoțiile.”
„Chiar dacă, după părerea mea, acesta este cel mai spectaculos traseu de XCO, cred că cel mai important este că se completează scena curselor de XCO și vom avea mai multe trasee variate pe care se vor organiza în viitor trasee.”