Merida lansează noile electrice eScultura, eSpeeder și eSilex

Merida a oferit familiei de biciclete de șosea un update electric sub forma noilor eScultura pentru șosea, eSilex pentru gravel și eSpeeder pentru oraș. Tote bicicletele dispun de același cadru special din aluminiu, care acomodează bateria integrată în țeava downtube, diferențele făcându-se văzute și simțite la cele trei furci diferite din carbon.

merida 08.jpg

Bicicletele electrice de șosea sunt diferite față de cele gândite pentru off-road. Dacă la acestea din urmă s-a urmărit maximizarea puterii de asistare și autonomia, la cele de șosea Merida a dorit să ofere greutate redusă și ajutor resimțit mai natural, ca și când ai avea vânt din spate.

Motorul folosit la cele trei noi biciclete este MAHLE eBikemotion X35+, care oferă asistență prin cei 250W și 40Nm ai săi, instalat în butucul spate al bicicletei. Bateria este ascunsă în downtube.

merida 05.jpg

Dacă la majoritatea mtb-urilor electrice observăm cuplu mare, X35+ de la MAHLE oferă un ajutor mai “neutru”, cu frecare minimă în timpul pedalării, atunci când depășești limita de 25 kmh.

Fiecare dintre cele 3 biciclete lansate de Merida dispune și de optimizare diferită a software-ului motorului electric, fiecare stil potrivit pentru tipul respectiv de bicicletă: șosea, oraș, gravel.

merida 06.jpg

Toate cele trei noi biciclete electrice dispun de acealși cadru din aluminiu hidroformat, eAL700c, ce are o greutate anunțată de 2.331 g (mărimea M/51cm). Furcile din carbon sunt diferite și la fel și greutatea lor: 480 g pentru cursiera eScultura și cea pentru navetă eSpeeder, și 520 g pentru eSilex, bicicleta pentru gravel.

merida 07.jpg

În interiorul țevii downtube destul de mici a cadrului, se află acumulatorul de 200Wh, despre care Mahle spune că oferă o autonomie de aproximativ 75 km. Totul este controlat printr-un simplu buton iWoc amplasat pe toptube

merida 01.jpg

Încărcarea bateriei se face prin priza specială poziționată deasupra rulmentului pedalier. Tot aici poți atașa o baterie suplimentară „range extender”, cu capacitate de 250Wh, cu care poți dubla autonomia.

Indiferent care bicicletă o alegi din cele trei, vei primi aceeași ghidare internă a cablurilor, mulțumită sistemului Merida Wire Port 1.5 din headset. În schimb conducta hidraulică a frânei față rămâne la exterior.

merida 04.jpg

Pentru că vorbim de același cadru folosit la toate cele 3 bicicletele, înseamnă și că pentru toate avem o multitudine mare de posibilități pentru montarea accesoriilor. Cadrul din aluminiu primește montanți în interiorul cadrului, unde poți instala două bidoane de apă, bateria suplimentară și un antifurt pliabil. Încă un set de montanți îl găsești dedesubtul țevii downtube, unde mai poți pune un bidon de apă sau butelia cu benzină pentru primus, atunci când te afli într-o tură epică de bikepacking. Cadrele acceptă aripi și de asemenea poți instala portbagaje. Pe furca bicicletei Merida eSILEX mai poți instala încă două bagaje.

Cadrul oferă posibilitatea instalării de anvelope cu lățime maxima de 700x45c (42mm dacă pui aripi) sau 650bx47 mm. Frânele sunt instalate pe montanți „flat”, axul față este 12mm, iar tija de șa este de 30,9 mm diametru.

merida 02.jpg

Geometria cadrului este de tip „confortabilă, dar sportivă”, potrivită pentru toate cele trei tipuri de biciclete. Chiar și folosind furci diferite, toate cadrele oferă distanța de 400 mm axle-to-crown, pentru a păstra aceeași manevrabilitate.

Pentru România, bicicletele sunt disponibile începând cu finalul lunii martie 2021, prin rețeaua noastră de comercianți. Prețurile sunt de 13.790 lei pentru Merida eSCULTURA 400, 12.890 lei pentru Merida eSILEX 400 sau 13.790 pentru Merida eSILEX+ 600 și 10.990 lei pentru Merida eSPEEDER 200 sau 11.890 lei pentru Merida eSPEEDER 400 EQ.